May the MUZIX be with you...

Muzix Blog

A zene szeretete kitágítja a világot!

  • Opus Mastering Quality Sound (MQS) lejátszók a MuzixGroup kínálatában.

    A the bit co. Ltd egy 2004-ben Koreában alakult elektronikai vállalat fő profilja az elektronikai eszközök fejlesztése és gyártása, mint pl.: MP3 lejátszók, professzionális audio termékek, navigációs eszközök és digitális TV-k. A termékek fejlesztésénél szorosan együttműködik a Samsung Electronics mérnökeivel, valamint a KETI (Koreai Elektronikai Technológiai Intézet) szakembereivel.

    2015-től belépett a digitális High-End eszközök piacára, saját fejlesztésű nagyfelbontású hordozható Master minőségű lejátszóival.

    Az Audio-Opus néven számos elektronika található a kínálatukban, amik a precíz mérnöki tervezésnek és a kimagasló hangminőségnek köszönhetően rengeteg rajongót szereztek világszerte.

    A termékek fejlesztése során jelentős szerepet játszanak a hangmérnökök, zenészek és a zenerajongók, akik véleményükkel formálják a lejátszók végleges karakterét.

     

    opus Opus #2 Hi-Res Audio hordozható DAP

     

    Opus #2 hordozható DAP

    A csúcsmodell kiemelkedő teljesítményt nyújt a natív DSD lejátszás és a 32 bites/384 kHz-es Hi-Res Audio fájlok esetében. A legjobb Sabre 32 (ES9018K2M) Real Dual DAC biztosítja a legtisztább és ragyogó hangminőséget.

    Az Opus #2 tartalmazza az összes olyan funkciót, amelyet a modern DAP-okban elterjedt. Úgy tervezték, hogy Ultimate Hi-Res Audio megoldássá váljon, még a leginkább szeszélyes hang kedvelőknek is, a the bit hangmérnökök professzionalizmusával és ügyességével.

     

    Audio-Opus#1S Audio-Opus#1S Hordozható Mastering Quality Sound (MQS) minőségű, nagy felbontású audio lejátszó (DAP)

     

    Opus # 1S

    Két, a Cirrus Logic által kiadott CS43198 DAC-ot tartalmaz. Mindegyik DAC külön kezeli a bal és a jobb csatornákat, hogy a legjobb hangzást a nagyobb felbontással és szélesebb tágas hangzással érje el. Az Opus # 1s maximalizálja a CS43198 DAC teljesítményének előnyeit, miközben megőrzi a felhasználók által dicsérett audio-opus-sorozatra jellemző brilliáns hangzást.

    AudioOpus #3 DAP Audio-Opus#3 - Hordozható, Mastering Quality Sound (MQS) minőségű, nagy felbontású audio lejátszó (DAP)

     

    A the bit létrehozta a legoptimálisabb megoldást minden zene szerelmese számára, hogy valóban hallja úgy, ahogyan a zenészek hallják, mindezt Hi-Res Audio minőségben.
    Az Opus # 3 lehetővé teszi, hogy élvezze a kedvenc zenéit a legjobb hangminőségben 24bit/192kHz-ig, felejthetetlen élményt és egyedi hangulatot biztosítva.

    Burr-Brown 24bit/192 KHz DAC és X-MOS audio processzor

    Az Opus # 3 támogatja a 24 bites / 192 kHz-es kimenetet, és különálló X-MOS chipet használ nagy felbontású hangforrás fájlok lejátszására, mint a DSD64, a DSD128 és a DSD256.

    Az Audio-Opus lejátszói tökéletes eszközök mind utazáshoz, mind pedig otthoni forráskészülékként meglévő Hi-Fi rendszerünkhöz.

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzix.hu

    www.facebook.com/Audio-Opus Magyarorszag/ 

    A termékek IDE kattintva érhetőek el a MUZIX webshopban.

  • Lehet egy Bluetooth kábel szimmetrikus?

    A mobil zenehallgatás irányát markánsan meghatározta az, hogy vezetékkel vagy vezeték nélkül akarjuk hallgatni kedvenc felvételeinket. Mindkét iránynak megvannak a hívei. A vezetékes fülhallgatót használók legfőbb érve az, hogy lényegesen jobb minőségű fülhallgatókkal tudják hallgatni kedvenceiket. Itt a minőségileg elérhető maximum a szimmetrikus kábellel ellátott MMCX csatlakozós fülmonitorok világa. Ebben az esetben a forráskészülék valamilyen 2,5mm-es szimmetrikus kimenettel rendelkező DAP (Digital Audio Player), mint például a Lotoo PAW 5000MKII, vagy az audio-opus #1S.

    Bluetooth kábelben hívők leginkább a vezeték nélküli szabadságot hozzák fel legfőbb előnynek. Itt azért még a kínálat konzervatívabb, egy-két specialistától eltekintve - mint pl az audiofly AF100W kettős microdrive meghajtóval – szinte csak dinamikus meghajtóval szerelt modelleket találhatunk.

    Aki a mindkét technológiát szeretné használni, eddig két teljesen eltérő hangzású fülhallgatót volt kénytelen beszerezni. Egy komolyabb vezetékeset a nagyfelbontású zenék minőségi megszólaltatásáhozt és egy Bluetooth kábeleset sportoláshoz vagy utazáshoz.

    Ha van egy nagyon jó fülhallgatónk MMCX csatlakozóval, most lehetőség van Bluetooth fülhallgatóvá alakítani, ami ráadásul szimmetrikusan hajtja meg a kapszulákat.

    MMCX csatlakozós, szimmetrikus rendszerű Bluetooth kábel MMCX csatlakozós, szimmetrikus rendszerű Bluetooth kábel

     

    A sokak által kedvelt ProStereo™ elkészítette az MMCX csatlakozós, szimmetrikus rendszerű Bluetooth kábelét.

    A kábel nagy előnye, hogy nem kell másik fülhallgatót beszerezni, ha az éppen használt az MMCX csatlakozós.

     

    iTechDynamic ProStereo L5 iTechDynamic ProStereo L5

     

    A ProStereo™ L5 Qualcomm 4.1-es verziójú Bluetooth chipje rendelkezik SBC, aptX ® és AAC codecekkel, amelyek lehetővé teszik a hangjelek szinte torzítás mentes  átvitelét, függetlenül attól, hogy a felhasználók az Android®  telefonon vagy iPhone® -on hallgatnak-e dalokat .  A ProStereo ™ L5 páratlan ár-teljesítmény értéket biztosít, melynek köszönhetően a legmagasabb elektromos vezetőképességű, ezüsttel bevont, 4N-os oxigénmentes réz audio kábel teljes mértékben kihasználhatja a fejhallgató belső potenciálját.

    A natív szimmetrikus kábeles audio csatlakozó nemcsak kiküszöböli a külső zavarás hatását az audio jelekben, hanem csökkenti a bal és a jobb hangcsatornák között a földi vezeték által okozott kölcsönös interferenciát, ezáltal nagymértékben fokozza a szétválasztást és fokozza a zenei élményt és finom zenei árnyalatok megszólaltatását.

    Tiszta és egyenletes hanghívás magas szintű MEMS mikrofonnal, háromgombos vezetékes vezérléssel.

     

    MEMS mikrofonnal A ProStereo L5 magas színvonalú MEMS mikrofonnal rendelkezik.

    A legteljesebb vezeték nélküli megoldás, a ProStereo™ L5 magas színvonalú MEMS mikrofonnal rendelkezik, így a hangminőség tisztább és kiemelkedőbb hanghívás esetén. A  Headset három gombos vezérlése lehetővé teszi a zenelejátszás, a hívások és a hanghívás funkciók egyszerű kezelését. Ezenkívül a ProStereo™ L5 beépített akkumulátorának köszönhetően akár 5 órányi vezeték nélküli zenehallgatás és hívás is lehetséges.

    Állítsa be a különböző hanghatásokat a beépített EQ-funkcióval.

    A ProStereo™ márka egyik jellemzője, hogy különböző megoldásokat kínál a zene élvezetéhez. A ProStereo™ L5 egyszerűsített kialakítását nem szabad alábecsülni, mivel beépített EQ-szabályzóvalrendelkezik, amellyel a felhasználók négy hangzási módot képesek lejátszani: "Normál", "Bass", "Jazz" és "Rock" a "Volume +" és az "MFB" gombokat egyszerre történő lenyomásával.

    A ProStereo L5 Bluetooth kábel több hangzási módra képes A ProStereo L5 Bluetooth kábel "Normál", "Bass", "Jazz" és "Rock" hangzási mód lejátszására képes.

     

    A Bluetooth kábel kifejezetten ajánlott azoknak, akik sportoláshoz is szeretnék kedvenc fülhallgatójukat használni, mivel a ProStereo™ L5 IPX4 szabványnak megfelelően ellenáll a fröccsenő víznek is.

    Amivel hallgattuk és kifejezetten tetszett a hangja, azok az alábbi fülhallgatók voltak:

    Oriveti New Primacy, Oriveti Basic, Audiofly AF180, Audiofly AF140, FiiO F9Pro, FiiO F9, FiiO F5, Brainwavz B200

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzix.hu

    www.facebook.com/iTechDynamicMagyarorszag/ 

    A termék IDE kattintva érhető el a MUZIX webshopban.

  • Samsung Galaxy Note 9 és a hozzá illő fülhallgató

    A napokban frissítette a Samsung a Galaxy Note zászlóshajót. Az új, Galaxy Note 9 telefon is képes a vezeték nélküli fejhallgatók kezelését egy magasabb szintre emelni, köszönhetően az Android Oreo kibővített Bluetooth képességeinek.

    A vezeték nélküli Bluetooth fülhallgatók legnépszerűbb felhasználási területe a mobiltelefonnal történő használat. Eddig tulajdonképpen jelentős minőségjavulás nélkül lehetett zenét hallgatni Bluetooth kapcsolaton keresztül, legyen az a legkomolyabb telefon vagy egy egyszerűbb modell. A leggyakrabban használt forma az SBC kodek, ami minden telefonnal használható, de minőségre a leggyengébb.

    Az Oreo 8.0-tól lehetőség van manuálisan módosítani a Bluetooth kodeket.

    Samsung Galaxy Note 9 Oreo - Bluetooth hangkodek kiválasztása Samsung Galaxy Note 9 - Beállítások

     

    Innentől lehetőségünk van minőségi zenehallgatásra Bluetooth kapcsolaton keresztül, akár Hi-Res Audió formátumban is.

    Az Oreo 8.0-tól elérhető kodekek közül a legizgalmasabb a SONY által jelgyzett LDAC kodek.

    Az LDAC egy olyan, a Sony által kifejlesztett technológia, amely lehetővé teszi a nagyfelbontású (Hi-Res) audio tartalmak átvitelét akár Bluetooth kapcsolaton keresztül is. A többi Bluetooth kompatibilis kódolási technológiától, így például az SBC-től eltérően úgy működik, hogy nem konvertálja le a nagyfelbontású audio tartalmat, és mintegy háromszor annyi adat Bluetooth vezeték nélküli hálózaton keresztül, egyedülálló minőségben való továbbítását teszi lehetővé 990 kbit/s (96/48 kHz) adatsebességgel. Így a telefonunk képes vezeték nélkül kiváló minőségben zenei tartalmat közvetíteni Bluetooth kapcsolaton keresztül…. de hova?

    Erre is van megoldás. Itt jön képbe a ProStereo H2 Bluetooth fülhallgató LDAC kodekkel.

    iTech Pro stereo H2 LDAC codec ProStereo H2 Bluetooth fülhallgató LDAC kodekkel

    Nem kétséges, hogy az iTech Dynamic csúcssorozatú ProStereo™ H2 technológiai áttörés a vezetékmentes audio készülékek között.

    Az iparágban elsőként megjelent Bluetooth fülhallgató, mely egyszerre képes az aptX™,az  aptX™HD és az LDAC™ audio kodek technológiák alkalmazására, melynek eredményeként számos új zenelejátszó vagy okostelefon képes kimagasló hangminőségű 24-bit High Definition teljesítményre vezeték nélkül.

    Ráadásul a specialista Asahi Kasei Microdevices által fejlesztett 32Bit/384kHz AKM DAC+AMP beépítésével az elérhető hangzás minden eddiginél dinamikusabb, gazdagabb és részletezőbb. A hangerő szabályozó nyomógombjainak segítségével a DSP-be programozott hangképekből választhat, mint: Normal/Bass/Rock/Jazz.

    A hangstúdiókban alkalmazott digitális minőség vezeték nélküli megjelenése egy új forradalom kezdete. Nyertese a zenehallgató, aki megfelelő készülék és forrásfájl birtokában soha meg nem élt audio élményhez jut. Ráadásul a készülék extra képessége, hogy a zenét egy másik fülhallgató részére ( Bluetooth Music Sharing) is képes továbbítani, így egy lejátszóról egyszerre ketten élvezhetik a kiváló hangminőséget.

    Az IPX4-es vízvédettség alkalmassá teszi a sportra, de nem jön zavarba egy kis esőtől sem...

    Ezzel a fülhallgatóval minden Android Oreot futtató telefon tulajdonos lehetőséget kap a legmagasabb minőségben hallgatni kedvenc zenéjét.

    Qualcom m aptX HD - LDAC LDAC technológia
    ProStereo H2 - aptX™,az aptX™HD és az LDAC™ A ProStereo H2 egyszerre képes az aptX™,az aptX™HD és az LDAC™ audio kodek technológiák alkalmazására

    Persze a jó minőségű kapcsolat mellé jó minőségű forrás is szükséges. Itt jön az, amiben a Samsung Galaxy Note 9 verhetetlen. Összesen akár 1TB tárhellyel rendelkezik. Így semmi akadálya annak, hogy akár a kedvenc nagyfelbontású zenegyűjteményünket is magunkkal vigyük.

    Sajnálatos hír, hogy az iPhone tulajdonosoknak marad az AAC kodek mint vezeték nélküli zenehallgatási lehetőség….

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzix.hu

    www.facebook.com/iTechDynamicMagyarorszag/ 

    A termék IDE kattintva érhető el a MUZIX webshopban.

  • Az Ultrasone story. A mestermunkától a lenyűgözőig.

    German engineering.

    Ki ne ismerné a kifejezést, ami a megbízhatóság és minőségi ipari gyártmányok összefüggését hivatott leírni az egész világon! A német precíziós gyártás és tervezés eredete Bajorországba vezethető vissza a múlt század elejére. Az itt kialakult ipar olyan márkákat adott a világnak, mint például a BMW.

     

    ULTRASONE

    München mellett jött létre tökéletességet nyughatatlanul kereső német alapító jóvoltából a valós sztereó hangzást és térhatást fejhallgatókon keresztül elérhetővé tenni szándékozó ULTRASONE márka. Immáron több mint 25 éve állítanak elő nagy lelkesedéssel és szenvedéllyel kiváló minőségű fejhallgatókat a Starnbergi-tó mellett Bajorországban. Törekvéseiket siker és elismerés koronázza. Az évek során megváltoztatták a felhasználók véleményét a fejhallgatóról. Funkcionális tárgyból műalkotás és munkaeszköz lett.

     

    A fejhallgatók újbóli definiálása.

     

    Az első lépésként az innovatív és hatékony megoldásokkal újfajta decentralizált elhelyezésű meghajtókat (hangsugárzó konstrukciókat) alakítottak ki. A széles és mély sztereó kép kialakításának irányában való szakadatlan törekvés hozta létre a szabadalmaztatott, és forradalmian új S-Logic technológiát, amely a térbeli hangjellemzők megteremtéséért felelős.

    Az S-Logic logóval jelzett termékek közös jellemzője a valós és kiváló minőségű sztereó hangzás.

     

    Ultrasone S-logic technológia

     

    A hallás és a fül fiziológiájának alapos tanulmányozásával kialakított szabadalom a hangzás és a térbeli megjelenítés minősége okán számos rajongót szerzett a HiFi, a professzionális stúdiótechnika és a zeneipar berkein belül, mivel a hangzás természetesebb, informatívabb lett, hasonlóan a hagyományos hangsugárzók hallgatásánál tapasztaltakhoz.

    Több világhírű és Európa szerte ismert művész, mint Axl Rose a Guns n Roses frontembere és újabban az AC/DC énekese Brian Johnson, vagy a német nyelven (is) rappelő Moses Pelham és a LaBrassBanda is ULTRASONE termékek mellett tette le a voksát. Számos nemzetközi DJ, mint Sara Castro, TAVO vagy Kai Schwarz is nagy megelégedéssel használják az Ultrasone fejhallgatókat.

    Egyedülálló kézműves termékek.

    Az Ultrasone csúcskategóriás fejhallgatói precíz és szenvedélyes kézműves termékek. Az egyedülálló darabokat az időtlen dizájn és az egyedülálló térbeli hangreprodukció jellemzi. Az Ultrasone volt az első gyártó, aki összekapcsolta a technológiát, az esztétikát, az innovációt és a kézzel készített termékeket.

     

    ULTRASONE kézműves termékek
    ULTRASONE csúcstechnológia

     

    Az eredmény a kiváló minőségű fejhallgatók, amik egyszerre hatnak az érzékszerveinkre.

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzix.hu

    www.facebook.com/UltrasoneMagyarorszag/ 

    A termékek IDE kattintva érhetőek el a MUZIX webshopban.

     

  • FiiO F9Pro vs. RHA CL750

    Az RHA CL750 nem egy frissen megjelent fülhallgató, pontosan a 2016-os IFA-n mutatta be a gyártó az azóta EISA díjjal jutalmazott DACAMP és a hibrid technológiával felszerelt CL1 társaságában.

     

    Mitől időszerű beszélni róla?

    A dolog úgy kezdődött, hogy a saját FiiO X7 Mark II-es lejátszómhoz kerestem fülhallgatót.

    A márkahűségemre jellemzően a lejátszóhoz a gyártó legnagyobb modelljét, a FiiO F9Pro fülmonitort választottam. Bejáratás és kb három hónapos használat után is hiányérzetem volt a hangzást illetően.

    Több teszt és fórum átolvasása után körvonalazódott az F9Pro kicsi, de jellegzetes hibája: az úgynevezett „V” hangolású megszólalás valamint a színpad mélységének a hiánya. Bőséges mély, kicsit kevésbé csillogó magas, visszafogott középtartomány. Aki emlékszik még a klasszikus tologatós equalizerre, ott volt kedvelt a V alakú elrendezés, akkor szólt dögösen a kétkazettás magnó. A V hangolás előnye hogy relatíve gyengébb audio képességű lejátszókkal is hozza a divatos hangzást.

    A fülmonitor hibrid technológiát használ, két BA (Balanced Armature), és egy hagyományos, 9,2mm- es dinamikus meghajtót kombináltak. A V hangolás korlátai nagyfelbontású DAP (Digital Audio Player) párosításakor jelentkezik. Itt az elektronikai környezet, a hallgatott zene minősége lényegesen nagyobb minőségi ugrást jelent, mint amit a fülhallgató követni lenne képes. Itt előjönnek a hangzásbeli korlátok, a kicsit fénytelende megemelt magas, a bőséges mélytartomány, és ami a legnagyobb hiba: a középtartomány visszaszorításával csökken a dinamika és szinte eltűnik a színpad mélysége. Sokszor mintha egy vonalban állnának az előadók. Félreértés ne essék, a FiiO F9Pro egy jó fülmonitor, a szakmai körökben elismert head-fi.org weboldal értékelése alapján a legjobb fülmonitor ebben az árkategóriában.

    Aztán jött az RHA CL750

    A fülhallgató az úgynevezett CL Dynamic meghajtóval van szerelve. A klasszikus, egy dinamikus membrános kialakítás jellemzője a nagy indukciójú lengőtekercs, a különlegesen erős mágnesgyűrű és a mindössze 9 mikron vastagságú membrán.

     

    RHA CL Dynamic meghajtó

     

    A gyártó a fülhallgatót kifejezetten fejhallgató erősítőhöz, vagy nagy teljesítményű DAP-hoz ajánlja, mivel az impedancia itt eléggé szokatlan, 150 Ohm. Ilyen impedanciánál a mobiltelefonoknak semmi esélye.

     

    RHA CL750

     

    A FiiO X7 Mark II gyárilag az AM3A erősítő modullal van szerelve, ez az erősítő max. 300 Ohm-os fejhallgatót tud meghajtani. Az RHA CL750 fix fonott OFC kábellel és 3,5mm-es fémházas Jack csatlakozóval lett kialakítva. A kábel eléggé vastag és merev, első benyomásra nem igazán utazásbarát kialakítású. A meghallgatásra kapott fülhallgató a gyári fülilleszték helyett egy Comply Audio fülillesztékkel érkezett. Utólag kiderült, hogy nem csak a CL750, hanem minden In-Ear fülhallgató kötelező darabja.

    Meghallgatás:

    A meghallgatás során az alábbi zenéket hallgattam:

    Diana Krall – Turn Up The Quiet album flac 24bit/192MHz
    Leonard Cohen – You Wanr It Darker album flac 24bit/192MHz
    Gregory Porter – Liquid Spirit Special Edition album DSD 5,6
    Jan Harbeck Quartet – In The Still Of The Night album SACD ISO
    Seiko Matsuda – Seiko Jazz album flac 24bit/192MHz
    Malia, Boris Blank – Convergence album flac 24bit/192MHz
    Buddy Guy – Born To Play Guitar album flac 24bit/192MHz

    A meghallgatás eredménye engem is meglepett.

    Az elképzelésem az volt, hogy egy hibrid technológiás fülmonitor 2,5mm-es szimmetrikus kábellel hallgatva egyszerűen lemossa a hagyományos, dinamikus meghajtót használó, 3,5mm-es csatlakozóval szerelt fix kábeles fülhallgatót.

    A valóság egészen más:

    Az RHA CL750 egy teljesen más dimenzióba emelte a zenéket. Ami azonnal szembetűnő, mintha egy lényegesen drágább lejátszóval hajtottam volna a fülhallgatót. A zene tele lett élettel, a hangszerek tényleg hangszerként szólaltak meg. Nemhogy lett színpadkép, de megjött annak mélysége is, jól pozícionálható hangszerekkel, énekessel. Rengeteg apró részlet jelent meg, neszek, zajok, csupa olyan, amitől egy felvétel igazán életszerű lesz.

    A teszt során sikerült meghallgatnom az RHA CL750-es a Lotoo Paw Gold lejátszójával. Azonnal érezhető a FiiO és a Lotoo közötti 2,5-szeres árkülönbségből fakadó minőségi javulás a Lotoo javára. A FiiO-X7 Mark II-höz képest a hangzás még analógosabb lett. Azonnal hallható a minőségi szintlépés, egy kicsit belekóstolhattam az Audiophile világba. A szintén forráskészülékként meghallgatott Lotoo Paw Pico lejátszó is hozta a várt minőséget, de itt már az erő elfogyott, egyes felvételeknél hiányzott még egy kis hangerő. Apropó hangerő: a fülhallgatónál itt jelentkezik a 150 Ohm-os impedancia előnye: a hangerő növelésével szélesedik a színpadkép, de nem válik rikácsolóvá a magas, túlzóvá a mély tartomány. Az énekes hangja erőteljesebb, az atmoszféra életszerűbb lesz.

    Konklúzió:

    A FiiO X7 Mark II a hozzá párosított FiiO F9Pro fülmonitorral nem hozza maradandóan az X7 Mark II minőséget.

    Az RHA CL750 magasabb osztályba emeli a lejátszót, a zene élettelibb, tele részlettel, természetességgel. Nem kérdés, határozottan jobb fülhallgató ebben az összeállításban.

    Előnyök:

    • Dinamikus, részletező „audiofil” hangzás
    • Robosztus megépítés
    • CL Dynamic meghajtó
    • Minőségi anyaghasználat, hagyományos technológia
    • Könnyen 4 pólusú, 2,5mm-es szimmetrikus csatlakozóra cserélhető kábel
    • 150 Ohm-os kialakítás
    • Bőséges kiegészítő fülilleszték
    • Nagyon barátságos ár

    Hátrányok:

    • Kemény, nem cserélhető – ellenben minőségi, 4 eres– kábel
    • Az átlagnál nehezebb kapszula
    • Kötelező a Comply fülilleszték

    Az RHA CL750-et nem véletlenül ajánlja a gyártó fejhallgató erősítőhöz vagy nagy teljesítményű DAP-hoz. Ezt a megszólalási minőséget, életteli, dinamikus előadásmódot nehezebb lenne kis impedanciájú fülhallgatóból elővarázsolni.

    Az általam használt FiiO X7 Mark II erősítő modulja 300 Ohm-os, a hallgatott Lotoo Paw Gold szintén 300 Ohm-os. A Lotoo Paw Pico aki nem bírta szusszal, „csak” 150 Ohm-ig tud meghajtani fülhallgatót. Az RHA CL750 tudásának maximális kihasználásához elengedhetetlen a minimum 300Ohm-os erősítő vagy lejátszó.

    Nem véletlen a Jack csatlakozóra csavarosan rögzíthető 6,3mm-es adapter.

    Az RHA CL750 maximálisan helytáll asztali erősítőkkel párosítva is. Ezért is volt a kezdeti dilemma, a teszt során számomra kiderült, hogy inkább utazáshoz vagy otthoni használatra szánta a gyártó, nem pedig közlekedés közbeni használatra.

    Ajánlott erősítők:

    Az RHA CL750 forgalmazója a MuzixGroup Kft kínálatában szerepel egy akciós csomag, ami nevetségesen alacsony áron kínál a CL750-hez egy mobiltelefonnal használható fejhallgató erősítőt.

    RHA CL750 Precíziós fülhallgató + Lars&Ivan HA-3K hordozható fejhallgató erősítő

     

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzix.hu

    www.facebook.com/MuzixGroup/ 

    A termék IDE kattintva érhető el a MUZIX webshopban.

  • VIFA REYKJAVIK - A jelenleg legjobb kisméretű mobil Bluetooth hangszóró.

    A kivételesen élethű hangzású design hangszóró remekelt a termék tesztben.

    A VIFA 1933-as alapítású dán hangszóró fejlesztő vállalat, amely a Hi-Fi és High-End Audio ipar megbecsült komponens gyártója. Az évtizedek alatt felhalmozott, rendkívüli tudás és szakértelem a világ egyik vezető vállalatává tette a területén, de termékei a fogyasztókkal nem, csak a gyártókkal találkoztak. Így lehetséges, hogy sorban álltak nála a világ legismertebb hangfal gyártói fejlesztésekért, hogy azokból ünnepelt hangfalakat építsenek, azonban a VIFA márkanév nem lett a fogyasztók között ismert.

    Ezen változtattak mindössze 4 évvel ezelőtt, amikor is eldöntötték, hogy a modern zenehallgatási formáknak megfelelő termékek fejlesztésébe fognak. A hangszórók és a zene mobilitása olyan trend, amely jelentősen befolyásolja a HIFI ipar alakulását. A ma legfontosabb zeneforrásaként használt okostelefonok Bluetooth, vagy WiFi kapcsolaton keresztüli elérése végtelenül egyszerű, ugyanakkor súlyosan hátrányos minőségi kompromisszumokat kényszerít a kényelmet kereső zenehallgatóra. Ezen kívánt változtatni a VIFA és olyan termékekkel a piacra lépni, amelyek a szabadalmaztatott technológiáik és különleges anyagok használatának kombinációjaként új szintre emeli a hangminőséget és a minimumra csökkenti a kompromisszumot a mobil zenehallgatásban.

    A Vifa Reykjavik segítségével stílusosan és lélegzetelállítóan tiszta hangzással élvezheti kedvenc zenéit bárhol és bármikor. Köszönhetően a prémium design-nak, a hosszú akkumulátor élettartamnak, a digitális hang processzálásnak és a csatornánkénti erősítésnek köszönhetően torzításmentes hangzásnak, a szakértők a legjobb Bluetooth hangszórók közé választották.

    A Vifa portfóliója jelenleg 5 féle terméket kínál: A Vifa-Home rendszer modelljei a Stockholm 2.0 hangszóró és a Copenhagen 2.0, továbbá a három Bluetooth hangszóró Helsinki, Oslo és Reykjavik. A dán audio gyártó legkisebb vezeték nélküli hangszórója az indulás után egy szoftverfrissítésnek köszönhetően érte el jelenlegi "bajnoki" teljesítményét. Az új hangolás több basszust biztosít, így már kifogástalan élményt biztosít, amit mindenkinek feltétel nélkül merünk ajánlani.

    A Vifa Reykjavik a legjobb Bluetooth hangszóró.

    A Vifa Reykjavik hangja lenyűgözően élethű, teljes és torzításmentes. A gondtalan zene élvezetéhez  könnyű kezelhetőséget és hosszú élettartamot biztosít, a stílusos dizájn és a magas színvonalú kivitelezés révén pedig látványos benyomást kelt. A kicsi Bluetooth-hangszóró mindenhol nagyon megbízhatónak bizonyult, és mindenhol azonnal a figyelem középpontjába került. Az első pillantásra alá fogja becsülni - a teljesítmény nem látható azonnal a skandináv- hűvös formaburkolaton keresztül. A Vifa Reykjavik az egyik legjobb létező Bluetooth hangszóró, ami nem fog csalódást okozni.

     

    DESIGN & HANG

    A letisztult skandináv design 2 minimalista változatban jelenik meg - "halványszürke" és "láva fekete" - ami új szín dimenziókat nyit meg a Vifa termékpalettáján. A halványszürke hangszórót tetőtől talpig diszkréten díszíti a dán Kvadrat textilborítás. A fekete verzióban finoman perforált, de erős, eloxált alumíniumot használtak. Kézben tartani a kis Reykjavikot  egyszerűen szerethető érzés. A készülék alján puha tapintású gumi bevonat biztosítja a szükséges tapadást. A minőségi megjelenést kiegészíti a diszkrét, valódi bőr hurok, amely ami így megkönnyíti a még szabadabb mozgást.

    A vezeték nélküli hangszóró hangzása otthon és az úton is kiállta a próbát. A hangzásával a Vifa modell azonnal a kedvencünk lett. A két 19 milliméteres textil dóm magassugárzó és a 70 milliméteres alumínium szendvics mélysugárzó középen helyezkedik el, ezek biztosítják az erőteljes, mégis torzításmentes hangzást.

     

    Kvadrat textilborítás.

     

    Eloxált alumínium kivitelezés.

     

    ELŐNYÖK

    Nemcsak a Reykjavik ereje nyújtja a WOW tényezőt, hanem a surround tulajdonságai is. Leginkább akkor mutatja meg valódi tudását, amikor egy ajtózárra vagy egy ablakfogóra akasztjuk.  A klasszis teljesítményt az is igazolja,hogy a Reykjavik nagy mennyiségben megtartja a felvétel eredeti hangját. Természetesen a DSP szabályozza a basszust, így a durva közepek és magasságok néha nem mindenkinek egyértelműek. 80% -os hangerő alatt a Vifa a természetesen élethű hang tartományban képes maradni.

    Ha a jó nem elég, két Reykjavik sztereóba köthető a még jobb hangzás érdekében.

    A Vifa Reykjavik elvileg nagyon élethű és természetes. Ez különösen nagyszerű a hi-fi barátok számára, akik számára a  túlságosan kiugró, éles magashangok, vagy a túlzott, természetellenes mértékű basszusok zavaróak lehetnek.

    A telefon funkció csak feltételesen ajánlott, a beszélgetés, érthető és hallható, de a funkció nem összehasonlítható a ma piacon lévő fej,-vagy fülhallgató headset-ekkel. A hangszórót nem telefonálásra tervezték, jóllehet egy Skype konferenciától nem jön zavarba.

    Mindössze 600 grammjával a Vifa Reykjavik az egyik legkompaktabb Bluetooth hangszóró, így sehová sem kell a jó hangzás vagy a vonzó formatervezés nélkül menni.

     

    TECHNIKAI ADATOK

     

    reykjavik-drawing3

    MÉRETEK

    Magasság 65 mm / Átmérő 139 mm

    icon-1000

    SÚLY

    0.6 kg

    icon-0009

    SZÍNEK

    Halványszürke (KVADRAT Textil)
    Láva Fekete (Perforált eloxált Aluminum)

    icon-0006

    CSATLAKOZÁS

    Bluetooth aptX
    AUX 3.5 mm mini‐jack audio bemenet
    USB-C töltő csatlakozó

    icon-0002

    AKKUMULÁTOR

    Tölthető csúcsminőségű Líthium akkumulátor

    icon-0004

    ANYAGOK

    Egyedi Kvadrat textil, eloxált alumínium.

    icon-0005

    HANGSZÓRÓK

    Magassugárzók
    2 X 19 mm átmérőjű textil dóm hangszóró, neodímium mágnessel

    Mélysugárzó
    70 mm Vifa alu szendvics membrános meghajtó egység neodímium mágnessel

    icon-0003

    FREKVENCIA TARTOMÁNY

    62 Hz – 20 kHz @ +/- 3 dB

    icon-0008

    MŰSZAKI JELLEMZŐK

    Bluetooth® AAC -vezeték nélküli technológia
    AUX 3,5 mm-es mini jack
    USB-C lejátszás
    Lítium-ion akkumulátor
    DSP, keresztváltó, optimalizált alacsony torzítás és nagy pontosság
    3 csatornás digitális TI erősítő
    TWS LINK két hangsugárzó valódi sztereóba kapcsolhatóan
    Telefon kihangosító
    (zaj / visszhang kiküszöbölése)

    icon-0007

    DOBOZ TARTALMA

    Vifa Reykjavik, utazótáska, USB-kábel, gyors útmutató, biztonsági utasítások és garancia.

     

     

    ÁLLÓKÉPESSÉG ÉS TÖLTÉS - EGÉSZ NAPOS ZENEÉLVEZET!

    A Vifa Reykjavik nemcsak jól szól, de az akkumulátor élettartama is lenyűgöző. 70 és 100 százalék közötti nagy hangerővel legalább 6 órányi zenehallgatást tesz lehetővé. Közepes hangerővel akár 10 óráig is bírja egyetlen feltöltéssel.

    A csomagolásban megtalálható saját tápegységgel az USB-C-ről az akkumulátor több, mint 2 óra alatt teljesen feltöltődik. Különböző külső adapterekkel könnyen tölthető.

    BLUETOOTH AAC KODEK, 3,5 mm-es és USB porttal.  A Vifa Reykjavik kategóriájában az AptX-hez hasonló kodekek nem olyan fontosak, de az Apple készülékekhez kötődő AAC támogatása még mindig "szívmelengető".

    Sőt!  Nem csak vezeték nélküli zenehallgatásra van lehetőség. A mobil hangszórók esetében a digitális kábelcsatlakozás újszerű megoldás. Egyes felvevő eszközök, mint amilyen például a Zoom H5 használják ezt a kapcsolatot.

    A Reykjavik USB-n keresztül a laptopra, a számítógépre vagy a MacBook-ra is csatlakoztatható. A rendszerek a készüléket hangszóróként ismerik fel és kezelik.

     

     

    A KIRÁLY HALOTT - ÉLJEN AZ ÚJ KIRÁLY
    A jelenleg legjobb mobil Bluetooth hangszóró a Vifa Reykjavik letaszítva a Bang & Olufsen Beoplay A1 modelljét.

    A letisztult design, az erőteljes, élethű hangzás és a hosszan tartó teljesítmény miatt a Vifa Reykjavik megérdemli az ajánlását, mint a legjobb Bluetooth hangszóró a kategóriában. PRÉMIUM HANGZÁS és PRÉMIUM MEGJELENÉS. Egy olyan hordozható hangszóró, amilyet csak akarsz.

    PRÉMIUM HANGZÁS és PRÉMIUM MEGJELENÉS.

    A legnagyobb versenytársa, a Bang & Olufsen Beoplay A1-hez képest, a Vifa jobb hangzást, magasabb akkumulátor élettartamot és barátságosabb kezelhetőséget nyújt.

    A kültéri használat esetén, egy kicsit jobban kell vigyázni a Reykjavikra, mivel a készülék nem annyira strapabíró, ütésálló és "fröccsenő víz ellenálló" mint sok versenytárs. De ez nem jelenti azt, hogy kesztyűs kézzel kell megérinteni, a Reykjavik tartós, megbízható társ a mindennapokban. Stílusos, hordozható és erőteljes, élethű hangzással rendelkezik.

    HANGZÁSBAN, LÁTVÁNYBAN, ÉRZÉSBEN - EGYARÁNT ELSŐOSZTÁLYÚ. BRAVO!

    Vifa Reykjavik - A legjobb mobil Bluetooth hangszóró.

     

    Forrás:

    Mopolis

    https://www.mopolis.de/bluetooth-lautsprecher/vifa-reykjavik

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    www.facebook.com/vifamagyarorszag/ 

    A termék IDE kattintva érhető el a MUZIX webshopban.

  • Drasztikus minőségi javulás a vezeték mentes audio átvitelben (Bluetooth)

    A cikket az iTech Dynamic ProStereo H2 ( aptX, aptX HD és LDAC képes fülhallgató támogatja)

    Az okostelefonok elterjedése és a gyorsan fejlődő technológia által egyre gyorsabban alakul át a zene hallgatásának módja és az erről való zene lejátszás ma már hétköznapi igény. Az ezzel szinte párhuzamosan fejlesztett "kékfog" technológia, azaz a Bluetooth képességeinek fejlődése mindezt már hosszabb ideje vezetékmentes módon teszi lehetővé.

    A „Bluetooth Audio” termék egyre nagyobb teret hódítanak meg a piacon, és számos fejlesztő vállalat fektet egyre nagyobb hangsúlyt ezen vezetékmentes technológiák fejlesztésére. Fülhallgatók, fejhallgatók, headsetek, autóipari kiegészítők esetében, vagy akár a magas minőségű otthoni zenehallgatás, esetén is előkerül ez az igény, természetesen az okostelefonról vezérelve. Szerencsére számos cég fedez fel olyan megoldásokat, amelyek meghaladják a jelenlegi Bluetooth megoldások teljesítményét.

    A CD minőséget elérő átvitelre képes Qualcomm aptX technológiája már minimum egy tonnányi Android készülék hálózatát lefedi, így a mai új készülékek gyakorlatilag mindegyike képes erre. Azonban az aptX HD amely már 24Bit 48kHz minőségű jel átvitelére is képes még csak terjedőben van. Megjelent azonban a piacon egy csúcstechnológiás megoldás, amely az LDAC névre hallgat. Ez korábban csak a Sony  Xperia készülékekben volt elérhető, de az Android 8.0 Oreo operációs rendszer elindításával ez a különleges Bluetooth kodek az OEM AOSP-kódja részeként is elérhető lesz. Ez minden OREO oprendszerrel kibocsátott telefonra érvényes és drasztikus előrelépést jelent a vezetékmentes zenehallgatás technológiájában.

    Ezért most összeszedtünk mindent, amit tudni kell az LDAC Bluetooth kodekről.

    iTech Dynamic Prostereo H2 24-bit HD Audio Bluetooth In-Ear fülhallgató headset

    Magasabb minőségű Bluetooth audio

    A legalapvetőbb szinten az LDAC támogatja a 24 bites, 96 kHz-es (Hi-Res) hangfájlok Bluetooth-on keresztüli lejátszását. A legközelebbi konkurens kodek a már említett Qualcomm aptX HD, amely támogatja a 24 bites, 48 kHz-es hanganyagokat.

    Azonban az LDAC további érdekes tulajdonsága, hogy három különböző típusú csatlakozási móddal rendelkezik: minőségi-, normál-, és csatlakozási prioritás. A lehetőségek különböző bitrátákat kínálnak, 990, 660 és 330 kbps sebességgel. Attól függően, hogy milyen típusú csatlakozási kapcsolatot vagy opciót választunk, a végeredmények is különböző színvonalúak. Nyilvánvaló, hogy a lassabb bitráták nem adnak teljes 24 bites, 96 kHz-es minőséget, amivel az LDAC büszkélkedhet, ezt tartsa szem előtt. Azonban még a csatlakozási prioritás esetén is kiváló a hangzás.

    Az LDAC támogatja a 24 bites, 96 kHz-es (Hi-Res) hangfájlok Bluetooth-on keresztüli lejátszását, három különböző minőségű beállítással.

    A bitráták összehasonlítása megkérdőjelezhető tudomány, de jó ötlet az a megközelítés, hogy mennyi audio adat elküldésére alkalmas másodpercenként minden egyes kodek. A Bluetooth sztenderd kodek (SBC) legfeljebb 328 kbps sebességgel képes az adatok továbbításra, míg a Qualcomm aptX 352 kbps sebességű és a sebesség az aptX HD esetében 576 kbps. Elméletileg a 990 kbps sebességű LDAC sokkal több adatot továbbít, mint bármely más Bluetooth kodek. Az LDAC még az alacsonyabb csatlakozási prioritásokkal használva is képes versenyezni az SBC és az aptX technológiákkal, amelyek népszerűek a zeneszolgáltatók és eszközök körében.

    A lenti grafikonban jól látszik, hogy az LDAC akár 3x több adatot továbbít, mint a Bluetooth alapértelmezett kodek, az SBC. Azonban ez csak a "Minőség" beállítás esetén érhető el, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a bitsebességek csak fontos, DE(!)  részelemei a végső hangzásnak. A nagyobb kérdés az, hogy a vevőkészülékek hogyan tudják optimalizálni ezeket az adatokat!

    Az átviteli sebesség növelése

    Sajnos a fejlesztő nem tett közzé sokat mélyreható kutatási anyagokból, vagy hogy hogyan is működik az LDAC pontosan. Néhány régebbi japán forrás azonban itt-ott részleteket szolgáltat arról, mit is kíván a fejlesztő a legnagyobb bitmélységében elérni.

    Két fontos része van az LDAC technológiának. Az első, hogy képes elegendő Bluetooth átviteli sávszélesség (sebesség) elérésére, időegység alatti  nagy mennyiségű adat továbbítására, míg a második, hogy a nagy felbontású audio adatokat ezzel a sávszélességre tömörítve veszteség mentesen továbbítja.

    Az első lépcső a Bluetooth beépített Enhanced Data Rate (EDR) opciójának használatával valósul meg, amelyet a maximális sebesség növelése érdekében Bluetooth 2.0-hoz állították. Az EDR sebességeket általában nem az A2DP audioprofilok használják, de a specifikáció itt legfeljebb 3 Mbps. A valóságban a Bt. 4.x esetén az 1.4 Mbps sebesség a leginkább elérhető, így 1 Mbps sebességnél definiálták a minimális stabil kapcsolatot. Ezért a Sony LDAC-ja ennek a küszöbnek a közelében, 990 kb / s-nál van.

    Meg kell jegyezni, hogy az EDR az újabb Bluetooth 4.x eszközök opcionális része, hiszen a hangsúly főleg az energiafogyasztás csökkentésére irányult. Tehát nem minden chip, és így nem minden telefon, támogatja szükségszerűen az LDAC-t a legmagasabb minőségben. A Bluetooth 5 támogatja a 2 Mbps alacsony energiaigényű sebességeket és visszafelé kompatibilis a Bluetooth EDR verzióival, de ez a nagyobb sebesség csupán opcionális.

    Az LDAC, az SBC és az aptX egy közös elképzelést tartalmaznak?

    Az LDAC tömörítési technológia, a veszteségmentes és veszteséges technológiák intelligens kombinációját használja a 990 kbps-es hangminőség maximalizálása érdekében. Lényegesen több adatot tárol, mint az olyan pszichoakusztikus tömörítési algoritmusok, mint például az MP3.

    Azok, akik ismerik az emberi hallásmechanizmus fiziológiáját, tudatában vannak annak, hogy a hallásérzékenység gyorsan zuhan 16 kHz felett, ami azt jelenti, hogy egy 96 kHz-es fájlban (48 kHz hallható adat- a Nyquist-elméletre alapozva) az adatok nagy részét rendkívül nehéz, ha nem lehetetlen hallani. Továbbá azt is tudjuk, hogy a 24 bites adat több, mint amit a legjobb audio hardver fizikailag reprodukálhat, így ezek a nagy fájlok "több tonna" extra adatot tartalmaznak, amit egyszerűen nem is allhatunk.

    Az LDAC bár nem megy el úl messzire, annak érdekében, hogy ezeket a nagyon magas frekvenciákat kivágja, azonban a kvantálási szakaszban csökkenti a bitmélységüket. Más szóval, a zajok nagyon magas frekvenciákon ugyan jelen vannak, de ez nem jelent problémát, ha figyelembe vesszük az emberi hallás fizikai korlátait és az ebből következő tényt, hogy nincs szükség annyi részletre ezeken a nagyon magas frekvenciákon.

    A normál PCM fájlok azonos meghatározott bitsebességgel rendelkeznek minden frekvencián, de a fájlokat magasabb frekvenciákon a bitmélység csökkentésével a hangminőségre való minimális hatással lehet tömöríteni.

    Az emberi hallás 3 kHz körül a legérzékenyeb, így a magasabb frekvenciákon a részletesség csökkentése intelligens módja az adatméret optimalizálásának. A fenti mintavételezés egy bitenként a bitmélységet csökkenti minden 6dB-es érzékenységi lépcsőnek megfelelően, amely veszteség amúgy is elkerülhetetlen lenne.

    Miként lehetett ezt megvalósítani?

    Az LDAC úgy tűnik, hogy valamilyen hasonló technikát használ a Qualcomm aptX-hez és szabványos SBC-hez is, ahol az eredeti PCM hangfájl több frekvenciasávra oszlik, amelyek mindegyike különböző bitmélységgel rendelkezik. A magasabb frekvenciák kisebb bitmélységet használnak, tehát technikailag / matematikailag ez kissé veszteséges eljárás, azonban ez egy értékes adattakarékosság, mivel ez nem befolyásolja a zenehallgatás minőségét annyira, mint a pszichoakusztikus technikák alkalmazása.

    Az LDAC és aptX között azonban jelentős különbségek is vannak. Míg a z aptX mindössze négy alsávval rendelkezik, az LDAC esetében ez max 16, az AOSP ( Android Open Source Project) könyvtár fejlécfájljai szerint. Az extra lépések hozzáadásának az az előnye, hogy  ez így kiegyenlíti a zajátmeneteket az egyes sávok között.

    Az alsávos kódolást számos kodek, köztük SBC, MP3, AAC, aptX és LDAC használják. Sok kodek használja ezt a pszichoakusztikus maszkolásra is, de az aptX és az LDAC csak a hallásérzékenységnek megfelelően állítja be a bit mélységet, így valósághűbb hangzás érhető el.

    Néhány gyors számítás azt sugallja, hogy - átlagosan 5 bit felett 96 kHz-en  - 990 kb / s sebességű az adatfolyam, további tömörítés nélkül. Nyilvánvaló, hogy ez messze van egy teljes Hi-Res fájl kiterjedésétől, de nem elfelejtendő, hogy az LDAC a bitek nagy részét a hallható frekvenciatartományban tartja.

    A változó bitfelosztási módszer fogalmi ábrája az LDAC-ban összehasonlítva a lossless audioval.

    A rendszer felépítése azt is sugallja, hogy az LDAC kodek a veszteségmentes Huffman kódolás valamilyen formáját használja az újra kvantálással és a kicsinyített fájlméretekkel együtt. Ez azt jelenti, hogy további veszteségmentes tömörítést használ a fájl csökkentésére, hasonlóképpen a FLAC-hoz és még az MP3 kódoló "csővezeték" egy részéhez is. Ez valószínűleg segít abban, hogy az LDAC tovább tudja csökkenteni az átviteli méretet.

    Az ilyen típusú kódolás egyik előnye, hogy a kisebb fájlméreteket is veszteségmentesen lehet átadni. A Sony elárulta, hogy az LDAC a forrásanyag alapján dinamikusan optimalizálja al-sávjait, így a kodek képes azonosítani a fájltípusokat és a minőséget, hogy megfelelően optimalizálhassa a méretet és a bitmélységet. Tehát egy 44.1 kHz-es CD-minőség, ugyanolyan számú alsávra osztható, így kisebb frekvenciatartományban de nagyobb bitmélységgel játszható le. Az LDAC-könyvtár ténylegesen meghatározza, hogy a 44,1 kHz és a 88,2 kHz-es fájlok 909 kbit / s-os sebességgel kerüljenek elküldésre, míg a 48 és 96 kHz-es zeneszámok a teljes 990 kbit / s-ot használják.

    Úgy tűnik, hogy egy 16 bites, 44,1 kHz-es CD-minőségű fájl átmegy a kodeken változatlanul, mivel a rendelkezésre álló bitmélység meghaladja a 16 bites értéket. A kutatások azt mutatják, hogy a tömörítés kimenete "megegyezik a CD minőségével".

    A Sony azt állítja, hogy az LDAC képes átadni a 16 bites, 44,1 kHz-es fájlokat anélkül, hogy az veszítene a minőségéből (bár megjegyzi, hogy "ugyanaz, mint a CD-minőség") 990 kbps-es Bluetooth-kapcsolaton keresztül, de bizonnyal lesz némi veszteség Hi-Res fájlok esetében.

    Egy másik különbség az LDAC és az aptX technológiája között, hogy míg az aptX egy állandó sávszélességű kodek, az LDAC változó, és különböző bitrátákon dolgozik, a rendelkezésre álló hardverektől, a csatlakozási sebességtől és a kapcsolat erősségétől függően. Tehát az LDAC bitmélysége csökken a tömörítés és a zaj növekedésével, míg az aptX úgy van beállítva, hogy mindig ugyanolyan állandó bitrátával dolgozzon. Bár az LDACopció rugalmasabb, hozzá fog adni néhány munkafolyamatot a kódolási és dekódolási szakaszban, ami egy kicsit nehezebbé teszi a fogyasztók számára, hogy pontosan tudják mit is kapnak.

    Az aptX-tól eltérően az LDAC változó bitráta. Ezért a minőség a Bluetooth kapcsolaton és a hardveren is változik, akárcsak az SBC esetében.

    Az LDAC ugyanazokat az alsáv-technikát használja a 300 és 600 kbps-es beállítás esetén, azonban az LDAC egyszerűen képes megváltoztatni a kvantálási fázist a különböző frekvenciasávok bitmélységének csökkentése érdekében. A cégek 300 kbps-es beállítása a CD minőségénél minden bizonnyal alacsonyabb fájlokat küld, de az érdekesség az, hogy ez a tömörítési technika jobb, mint az MP3 vagy az AAC. Ez azért van így, mert alacsony bitráta esetén sincs nagyobb torzítás, mégis extra alacsony zajszintet eredményez.

    LDAC és Android Oreo

    A Sony nagyban segítette az Android fejlesztéseket, a vállalat mintegy 250 hibajavítást és 30 új szolgáltatást nyújtott, amelyek közül az egyik az LDAC. A Google megerősítette, hogy az LDAC most az Android AOSP alapkód részét képezi, ami azt jelenti, hogy minden OEM számára ingyenesen elérhető az okostelefon segítségével.

    A független fejlesztőktől származó hardvergyártóknak LDAC licencre van szükségük, és azoknak is, akik a Sony AOSP kódját szeretnék használni rendelkezniük kell a hitelesítési tanúsítvánnyal.

    Természetesen, csakúgy, mint a Qualcomm's aptX esetében, itt is szüksége lesz egy sor LDAC kompatibilis fejhallgatóra vagy hangszóróra. Sajnálatos módon az LDAC audio termékekhez jelenleg nehéz hozzájutni, a technológia annyira új.

    LDAC képes termék a MuzixGroup választékában!
    iTech Dynamic ProStereo H2

    Ha a kodek szélesebb körben, több ügyfelet tud elérni, akkor ezek a felhasználók nagyobb valószínűséggel veszik fontolóra LDAC kompatibilis audio termékek vásárlását. Csak ki kell várni, látnunk kell hogyan működik ez az egész, ha az OEM-ek elkezdik elindítani a saját Android Oreo verziókat.

    A kulcsszó a minőség

    A cikk végén értékelünk zenei minőség és a hardver szempontjából is.

    Az LDAC nem javítja közvetlenül az audio minőséget, a végeredmény nagy része végső soron a forrásanyagtól és a fülhallgató vagy a hangszóró minőségétől függ.

    Az LDAC nem tesz hatalmas különbséget abban az esetben, ha a zenét olyan minőségű szolgáltatásokból nyerjük, mint például a Spotify vagy a Pandora, és a hangzás nem változik hirtelen attól függően, hogy egy belépőszintű, vagy egy sokkal drágább készüléket használunk. Az aptX-hez hasonlóan, az SBC-hez képest jobb kapcsolati minőséget kínál, függetlenül attól, hogy mit hallgat.

    Summázatként elmondhatjuk, hogy az LDAC egy hihetetlenül erőteljes Bluetooth kodek, amely biztosan népszerű lesz azok között, akik válogatósak a hangminőség területén. A hordozható és vezetékmentes audio újabb szintet lépett...

    Az iTech Dynamic ProStereo H2 egy SBC, aptX, aptX HD és LDAC képes sztereó fülhallgató.

    Tekintse meg itt: http://bit.ly/ProStereoH2

    iTech Dynamic Prostereo H2

     

    A zene legyen veled! / May the MUZIX be with you.

     

    MuzixGroup © 2018

     

    Forrás: Android authority

  • Muzix AirTwins TWS Bluetooth fülhallgató teszt

    "Innováció és ergonómia

    A vezeték nélküli modellek egyre elterjedtebbek és egyre kedveltebbek, hiszen számos pozitív tulajdonságuk van. A MUZIX a vezető mobileszköz gyártókéhoz hasonló labdába rúg, de kicsit keményebb orrú cipővel, aminek eredményeként az Air Twins a vezetéknélküliséget más szinten, praktikus extrákkal teszi lehetővé, hiszen míg kábelnek nyoma sincs, közben számos újítás és funkció áll rendelkezésünkre, így már ezért is megéri beszélni róla.

    Muzix YA AirTwins TWS Bluetooth fülhallgató

     

    Megtévesztő külső

    A MUZIX Air Twins különlegessége, hogy első ránézésre senki sem mondaná meg róla, hogy egy fülhallgatóról van szó, köszönhetően a kemény burkolatú, kerek toknak. Mi az eszközt piros színben kaptuk meg (egyébként elérhető még fekete és fehér színben is), és ez a darab - bár nem gömb alakú - egy Pokémon labdára emlékeztetett minket. Erre ráerősített az is, hogy a tokot vízszintes irányba tudjuk elforgatni. Az egész nem túl nagy, a tenyerünkben kényelmesen elfér, és egy kabát zsebébe is könnyen becsúsztatható, ugyanúgy, ahogy egy táskában sem vesz el túl sok helyet, eközben pedig biztosak lehetünk benne, hogy a fülhallgatóink sem sérülnek meg. Mindennek össztömege 110 gramm.

    A tokot elforgatva találjuk meg a fülhallgatókat. Mágnes segítségével rögzülnek a helyükre, így biztosítva azt, hogy ha a tok el is van húzva, ne essenek ki belőle. Tovább forgatva a felsőrészt, két USB csatlakozót találhatunk az eszközön, egy micro USB-t és egy USB-A-t (dobozába egy USB kábel is került).

    Nincs többé idegeskedés a kábelek gubancolódása, összegabalyodása miatt, hiszen az Air Twins esetében egyáltalán nincs vezeték, csak magukat a füldugókat kell a fülünkbe illesztenünk. Ez a mindennapi tevékenységeink során sok esetben előny lehet, hiszen nem akadályoztat minket semmilyen kábel a főzés vagy házimunkavégzés közben, a nyakunkban sem kell semmit elviselnünk, és mivel a füldugók kényelmesek is, és egyáltalán nem nyomnak (a súlyuk pedig mindössze 4-4 gramm!) így hordásuk már-már észrevétlen maradhat. Más szemszögből vizsgálva viszont ez némi diszkomfort érzetet is kialakíthat a használóban, hiszen egy ilyen kis eszközt könnyen el lehet hagyni, a füldugók hajlamosak csúszkálni, nem százszázalékos a stabilitásuk, és mivel nincs vezeték, így az az érzésünk is kialakulhat, hogy bármikor elveszíthetjük. Sportoláshoz sajnos nem ajánlhatjuk éppen azért, mert nem tud elég fixen a fülben maradni, viszont sétáláshoz, utazáshoz, házkörüli tevékenységekhez, irodai munkához megfelelő. Többféle méretben (S, M, L) járnak hozzá a szilikongyűrűk, valamint egy fekete, memóriahabos illeszték is része a csomagnak, ami kifejezetten az Air Twins-hez készült. Ezzel akár biztosabban maradhat a fülben az eszköz, és a zajcsillapítása is jobb lehet. Sapkával is kényelmesen használható az Air Twins, sőt, ha valaki sétálás közben fél, hogy elhagyja a füléből valamelyik fülest, akkor húzzon sapkát, és máris nagyobb a biztonságérzet!

     

     

    Használat közben

    A kemény tok egy mágneses dokkoló, amelynek nemcsak az a célja, hogy gondoskodjon a fülhallgatók épségéről, és ezen keresztül tölteni lehessen őket, a dokkoló akkubankként is funkcionál. A fülhallgatók önmagukban 3 óra folyamatos zene lejátszást tesznek lehetővé, míg az akkubankkal együtt 63 órát, ami lássuk be, nem rossz teljesítmény. Ahogy visszakerülnek a mágneses tokba, azonnal elkezdi őket tölteni, így soha sem kell nélkülöznünk kedvenc zenéinket. És ezzel a kis eszközzel akár a telefonunkat is tölthetjük, hogyha például egy utazás közben az lemerült, és nincs a közelben konnektor. A füles eredeti árán 30 000 forint, az AV-Online olvasói korlátozott ideig 20 000 forintért vásárolhatják meg, ami az akkubankkal együtt vonzónak számít.

    Mindkét fülhallgatón található egy ún. multigomb, amely egyben be/kikapcsoló-, zene megállító/elindító, emellett hanghívás felvevésére is szolgál. De nem kötelező a bekapcsológombbal bajlódnunk, ugyanis használat közben arra figyeltünk fel, hogyha lehúzzuk a kis dokkolójáról a fülest, akkor az automatikusan bekapcsol - ezt egy női hang adja tudtunkra, és arról is tájékoztat minket, hogy melyik oldal a „right channel” és melyik a „left channel”. A füleseknek olyan rendeltetésük is van, hogy külön-külön is lehet használni őket, például, telefonunkon az egyikkel telefonálhatunk, míg a másikat használhatja valaki más zenehallgatáshoz.

    Ha már nem szeretnénk használni az Air Twins-t, akkor sem muszáj a kikapcsoló gombot használnunk - amikor az egyik fülest visszaraktuk a dokkolóra, akkor a női hang bemondta, hogy „power off” (közben természetesen a még használatban lévő fülesen szólt a zene). További plusz jó pont, hogy ha esetleg elhagynánk az egyik fülest, akkor más gyártóktól eltérően van rá lehetőség, hogy csak egy darabot rendeljünk hozzá, az új automatikusan párosodni fog, és külön teendőnk nem lesz vele. Egyébként természetesen Android és iOS operációs rendszerrel is kompatibilis.

    A dokkolón akkumulátor állapotjelző is van, ami akkor látható, amikor a fülesek töltődnek, vagy pedig mi töltjük magát a dokkolót. Arra érdemes figyelni, hogy ha éjszaka teljes sötétségben szeretünk aludni, töltés közben ez az állapotjelző elég nagy fényt képes produkálni, világító Pokémon labdává fog változni, amit mi is nevetve (és meglepődve) fogadtunk, és inkább reggel folytattuk annak a töltését.

    Az Air Twins telefonáláshoz is kiválóan alkalmazható, aránylag tiszta, érthető kommunikálást tesz lehetővé, bár beszélgetéshez egy kicsit halkabb lehet, mint ahogy azt más eszközöknél megszokhattuk.

    Negatívum, hogy a Bluetooth hatókör kiterjedtebb is lehetne, értjük ezen azt, hogy ha a telefonunkat valahol ott felejtjük, akkor pár méter megtétele után már szakadozni kezd a zene, így az élvezetes zenehallgatás érdekében érdemes mindig magunknál tartani a forrást. Pozitívum viszont, hogy az Air Twins nem felejt, az egyszer már párosított eszközre emlékszik és (ha a Bluetooth is be van kapcsolva), akkor automatikusan csatlakozik is rá a következő használatkor.

    Hangminőség

    Az Air Twins esetében a forgalmazó kifejezésével élve egy True Wireless Stereo eszközről beszélhetünk, tehát kábellel semmilyen formában sem találkozhatunk, teljesen vezeték nélküli, és Bluetooth-szal használható. Ezzel kapcsolatban megint el kell mondanunk, hogy a Bluetooth nem képes nekünk stúdióminőségű hangot biztosítani, de hogyha erről hajlandók vagyunk lemondani, akkor is összességében kellemes hangzást kapunk.

    A fülhallgatók zajzára nem a legjobb, túl sok külső hangot nem képes elnyomni vagy tompítani, de ezt meg tudjuk bocsájtani neki.

    Az Air Twins esetében összességében kiegyensúlyozott hangzásról beszélhetünk, amelynek nagy előnye, hogy hosszabb használata után sincs az az érzésünk, hogy fárasztani kezdene minket (vagy sajogna a fejünk). Az AC/DC Thunderstruck-ot hallgatva azt állapítottuk meg, hogy dinamikában gondtalanul visszaadta a füles, élvezhető élményt kölcsönzött nekünk, ráadásul a basszus sem volt túl tolakodó, ami újabb jó pont a részére. A hangzás nem túlságosan tömörített, bár minden részletet nem képes átadni. A hangszereket egész jól tudta ábrázolni, bár pl. a gitárral valamennyire küzdött. Viszont egyértelmű plusz pont jár a sztereó térhatásnak, ami nagyon jól érvényesült. Jeff Buckley Hallelujah-ját hallgatva hamar arra lettünk figyelmesek, hogy a lágy hangzás pihentet, a magasak frekvenciák nem túl dominánsak, az ének is nagyon szép tiszta és meleg volt.

     

    Összegzés

    A MUZIX Air Twins egy nagyon érdekes színfoltot képvisel, hiszen ilyen rendszerekkel még mi sem gyakran találkozunk. Sok idegeskedéstől megóv minket, például az összegabalyodott kábelektől, vagy az idő előtt lemerült akkumulátortól. Természetesen ez az eszköz sem tökéletes, pl. a telefonunkat nem hagyhatjuk szanaszéjjel a lakásban, mert már pár méter után tapasztalható a Bluetooth szaggatása és a fülesek stabilitásán lehetne még csiszolni. Ám mindezért kárpótol minket az akkubankként is funkcionáló mágneses dokkoló, a beépített mikrofon, és az ár. Utóbbiból ráadásként további -10 000 Ft (azaz 33%) kedvezményre számíthatnak azon olvasóink, akik 2018. március 31-éig a MUZIX saját webáruházában rendelik meg a terméket és közleményként az AVONLINE_MUZIX kupon kódot tüntetik fel!"

     

    Műszaki adatok

    Rendszer típusa: hallójáratba illeszkedő (in-ear) Bluetooth fülhallgató

    Hangszóró típusa: 6 mm-es dinamikus membrán

    Frekvencia-tartomány: 20Hz – 20KHz

    Akkumulátor: 2,800mAh

    Bluetooth verzió: v4.1+ EDR

    Üzemidő: kb. 63 óra

    Csatlakozó: micro USB és USB-A

    Tömeg: 10 gramm a fülhallgató

    100 gramm a mágneses dokkoló

     

    Mérleg

    + Ergonomikus, nem hétköznapi kialakítás

    + Nemcsak egy egyszerű fülhallgató, köszönhetően a sok plusz szolgáltatásnak

    + Egy feltöltéssel 63 órányi zenehallgatás

    - A fülhallgatók nem nyújtanak elég stabilitást a fülben

    - A Bluetooth kapcsolat néhány méter után szakadozik

     

    Szubjektív vélemény

    Hangminőség: 4

    Kivitel: 4

    Dizájn: 5

    Stabilitás: 4

    Zajelnyomás hatékonyság: 3

    Komfort: 5

    Szolgáltatások: 5

    Ár/érték arány: 5

     

    Forrás:

    AV-Online

    www.av-online.hu

    https://www.av-online.hu/fejhallgato/muzix-ya-be200-air-twins-tws-bluetooth-fulhallgato-teszt_2382

    https://www.facebook.com/audiovisiononline/

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    www.facebook.com/MuzixGroup

    A termék IDE kattintva érhető el a MUZIX webshopban

  • Audiofly AF56W – a vezeték nélküli “analóg” fülhallgató

    Az AudioFly márka hazánkban még új, azonban a termékei évek óta elérhetőek külföldön. Tamás osztotta meg velünk véleményét az AF56W vezeték nélküli fülhallgatóról, amit személy szerint örömmel olvastam végig. Át is adnám neki a billentyűzetet!

    Nem sokkal azelőtt, hogy itt, a Szifon.com-on megjelent az Audiofly AF100W bluetooth fülhallgató tesztje, a birtokomba került annak kisebbik testvére, az Audiofly AF56W. Azóta már eltelt a bejáratás nagy része, így szívesen vállaltam, hogy megosztom tapasztalataimat a fülessel kapcsolatosan.

    Előre szeretném bocsátani, hogy nem vagyok sem hivatásos teszter, sem hangmérnök, sem audiofil, így amennyiben az itt leírtakkal kapcsolatosan esetleg valaki a szakmaiatlanság vádját sütné rám, az nem biztos, hogy minden esetben indokolatlan lenne. Mindezek mellett vagy ellenére ugyanakkor megszállottan keresem a jó ár/érték arányú, minőségi, kiváló hangzású fülhallgatókat és ennek során jutottam most el az Audiofly AF56W-hez.

    A technológiai fejlődés (no és a jack dugó ezzel párhuzamos kispadra ültetése) egyre inkább előtérbe hozza a vezeték nélküli megoldásokat a minőségi zenehallgatás területén is. Míg azt talán ki lehet jelenteni, hogy a vezetékes piacon többé kevésbé megszilárdultak a (h)arcvonalak, jelentősebb újdonságok talán ritkábban születnek, addig a vezeték nélküli technológia még erőteljesen az útkeresés szakaszában van. Bár már mostanáig is születtek előremutató megoldások (gondolok itt elsősorban az AirPods-ra, Soundmagic E10BT-re, vagy akár a Sennheiser Momentum Free-re), véleményem szerint még mindig a szegmensre vonatkozó fejlődési görbe első szakaszában járunk. Trendek szempontjából mindenesetre úgy tűnik, a gyártók alapvetően két irányba gondolkodnak.

    • Egyik részük kicsi, kényelmes, könnyen hordozható fülest akar gyártani és bevállalja az ezzel összefüggésben kisebb energiatárolás lehetőségét, azaz rövidebb üzemidőt, vagy esetleg ehhez – valamilyen hordozható töltő formájában – kiegészítő megoldásokat is párosít.
    • Másik részük viszont, szintén teljesen indokolható módon, inkább hosszabb üzemidőt kíván biztosítani a fülhallgatónak. Így születtek a robusztusabb, néhol már-már nyakmerevítő szerű fülhallgatók, vagy az elnagyolt méretű, nehezebb fülmonitorok, ahol már biztosított nagyobb akkumulátorok elhelyezhetősége is.

    Mint az talán a fentiekből is kiolvasható volt, én személy szerint inkább az előbbi kategória híve vagyok és akkor léptem be vásárlóként a vezeték nélküli eszközök piacára, amikor először találkoztam olyan megfizethető árú, jó (ezen esetben nagyon jó) hangminőségű vezeték nélküli fülhallgatóval, amely jelentős részben hasonlított vezetékes megfelelőjéhez anélkül, hogy közben az az érzésem lenne, mintha nyakörvet hordanék. Ez volt az e felületen már többször említésre és alapos bemutatásra került Soundmagic E10BT, amely jelen írás tárgyát képező fülhallgató értékelése során is sok tekintetben referencia pontként fog szolgálni.

    De térjünk is rá az Audiofly AF56W-re. A gyártó bemutatásával, vagy a műszaki paraméterek pontos leírásával most nem untatnám a kedves olvasót. A műszaki paraméterek nagy része egy az egyben megegyezik az AF100W-nél leírtakkal. Ugyanolyan minőségi szövetkábellel, ugyanolyan retró jellegű vezérlő és akkumulátor tároló egységgel rendelkezik, és üzem- és töltési időben sincs különbség. A vezérlő és akkumulátor tároló esetében egyébként felmerült bennem a gyanú, hogy a gyártó esetleg megcsíphetett egy nagyobb volumenű LEGO szállítmányt, mert teljesen azt a 80-as, 90-es évekre jellemző érzést hozza, amely számomra ehhez párosult. Nekem ez a retro feeling egyébként meglehetősen bejön, különösen arra tekintettel, hogy mennyire összehangban van a füles hangjának karakterisztikájával.

    [video width="1920" height="1080" mp4="http://blog.muzix.hu/wp-content/uploads/2018/02/20171101_AF56W.mp4"][/video]

    A nagyobb testvérhez képest az AF56W-t egy 13 mm-es dinamikus driver hajtja (az AF100W-ben egy duál membrános dinamikus driver üzemel) és a fülmonitor kialakítás is eltérő, itt a kábelt nem felfelé a fül mögött, hanem a normál vezetékes fülesek nagy többségéhez hasonlóan, fül alatt lefelé kell elvezetni. A fülmonitor puhán és kényelmesen ül a fülben a vetőcső 45 fokos megdöntése miatt (véleményem szerint egyébként ez a lehető legkényelmesebb és egyben legstabilabb kialakítás). A gyártó a szokásos szilikonos illesztékeken kívül itt is mellékelt comply foam illesztéket is, tehát nagy valószínűséggel mindenki megtalálja a számára legjobban passzolót. Az őszinteség megkívánja tőlem ugyanakkor azt is, hogy jelezzem, a fülmonitorok behelyezésekor némi driver flex jelenséget tapasztaltam. Zajszigetelés tekintetében a fülhallgató a piaci átlagot hozza, a forgalom zajában némi basszus azért elvész, de mivel bőven van belőle, ezért a hangzás hangosabb utcán, vagy tömegközlekedésen is tökéletesen élvezhető.

    Üzemidőt tekintve – ahogy fentebb írtam – az AF100W paramétereit hozza, tehát kb. 5 óra zenehallgatást biztosít teljes feltöltéstől. Ez, bár az Soundmagic E10BT brutális 10-12 órás üzemidejéhez képest meglehetősen karcsú, de tapasztalatom szerint átlagos hétköznapi használat során még éppen elegendő. Aki viszont hosszabb útra készül, annak javaslom, gondoskodjon mellé egy vezetékes társról is, vagy egy vezeték nélküli töltőről. A zsengébb üzemidőért cserébe viszont az AF56W akkumulátorának elhelyezése számomra jobban megoldott a vezérlő egységgel egyenlő magasságban, a kábel másik végén. Nem rázkódik, viszont kiegyensúlyozza a két fülmonitor terhelését és a kábel elhelyezkedését is stabilabbá teszi, nem csúszkál jobbra balra a nyakban. Bár alapvetően feltételen rajongója vagyok az E10BT-nek, az akkumulátor hátsó elhelyezését és fémcsipeszes póló vagy ingnyakhoz történő rögzítését annyira nem szeretem (de hát a kiváló hangzás és a hosszú akkumulátor idő azért ennél jóval többet nyom a latba).

    Megszólalásig jó!

    És akkor jöjjön minden füles esetében a legkényesebb és egyben legfontosabb kérdés: Na de hogyan szól? Azt kell mondanom: Jól. Sőt! Kimondottan jól! Legalábbis számomra. A legjobban talán úgy tudnám jellemezni, hogy az AF56W nagyon izgalmas hangzással rendelkezik.

    A hangzásnak az AF100W kapcsán is leírt analóg jellege (amelyhez kimondottan passzol a retró kinézet) itt is maximálisan jelen van. Amikor azt írom, hogy analóg hangzás, ne tévesszen meg senkit, nem arra gondolok, hogy a fülhallgató recseg, ropog, vagy torzít. Az analóg hangzás egyfelől egy melegebb hangtónust jelent, másfelől pedig azt, hogy a hangok kicsit – nem találok rá jobb szót – koszosabbak és ezáltal sokkal inkább az élőszerű hangzást adnak. Ez számomra nagyon tetszik, mert a digitalizáció előrehaladtával sokkal inkább a sterilebb, polírozottabb hangzások kerültek előtérbe, amelyek sokszor az adott zeneszám élő jellegéből már-már el is vesznek, főleg ha hangszeres zenéről beszélünk. Itt erről egyáltalán nincs szó, és csendesebb, hangszigeteltebb helyeken hallgatva tényleg kicsit már az az érzése támadhat az embernek vele, ha becsukja a szemét, hogy a felvételen megszólaló zenekar épp ott előtte játszik.

    A minőségibb fülhallgatókat szinte minden esetben be kell bejáratni (azaz hosszabb ideig használni), amire végleges karakterisztikája kialakul. Sok teszt szerintem azért jut téves, vagy egymással szöges ellentétben álló megállapításra, mert néhol egy bejáratott, néhol pedig egy gyakorlatilag bontatlan fülesről írnak. Az AF56W esetében ez fokozottan igaz, a bejáratás nem nélkülözhető ahhoz, hogy megtudjuk, valójában hogyan is szól. A fülhallgató a kicsomagolását követően ugyanis erőteljesen basszusorientáltan szólt, a közepes hangtartomány szintén jelen volt, de a magasabb regisztereket azért a basszus már elnyomta. Jó kétheti használat után ez szerencsére változott, előrébb kerültek a magasabb hangok is, így a hangkép jóval kiegyensúlyozottabbá vált. A mélyek talán továbbra is egy leheletnyit dominánsabbak, de alapvetően minden a helyén van.

    Az AF56W hangzásának izgalmasságát számomra az adja, hogy az analóg, alapvetően kiegyensúlyozott hangkép a kategória más füleseinél ritkán jelenlévő dinamikus megszólalással párosul. Ahogy az AF100W esetében leírt analóg jelleg, úgy az ott tapasztalt dinamika is jelen van az AF56W-ben is és ennek kominációja itt is nagyon egyedi, élőszerű hangzást hoz létre. Ez a dinamika lehetővé teszi azt is, hogy olyan zenei részleteket is meghalljuk, amely más fülesek esetében talán elkerülné a figyelmünket, amely számomra rendkívül élvezetes zenehallgatási élményt nyújt. Meg kell ugyanakkor jegyeznem, hogy a dinamikus megszólalásnak köszönhetően a basszus főleg a bejáratás elején egy-egy taktus erejéig talán indokolatlan mértékig is jelen lehet az adott zeneszámban. Minél bejáratottabbá vált ugyanakkor a füles, ezt a jelenséget annál kevésbé tapasztaltam.

    A hangkép – egy in-ear monitor adta keretek között – meglehetősen széles és a hangszer szétválasztás is jó, a dinamikus jellegnek köszönhetően az egyes hangszereket külön-külön is lehet és érdemes is figyelni.

    SoundMAGIC E10BT vagy AudioFly AF56W?

    Hogy mindazt, amit eddig leírtam, valamelyest képbe hozzuk, nézzük, hogyan viszonyulnak a fenti tulajdonságok a Soundmagic E10BT-hez képest. Az E10BT-t azért tartom jó referenciapontnak, mert egy megfizethető árú, nagyon letisztult, pontos, széles hangképpel, jó hangszerelválasztással rendelkező fülhallgató, amelyet ár-érték arány tekintetében kategóriájában személy szerint verhetetlennek tartok.

    Mindkét füles számomra eléggé hasonló, alapvetően kiegyensúlyozott hangképpel bír, amely talán egy kicsit a mélyebb tónusok irányába tolódik el. Az analóg hangzás az AF56W-nek koszosabb, élőszerűbb hangzást ad. Az E10BT esetében ez nincs jelen, a hangkép tiszta, szinte minden nagyon jól hallható. Dinamikában az AF56W erőteljesebb, cserébe az E10BT pontosabb. Torzítás tekintetében az AF56W jobban áll, az E10BT esetében viszont nem tapasztaltam driver flexet. Komfort tekintetében inkább az AF56W felé billenne a mérleg, ha az üzemidő, meg a vételár nem borítaná fel azt az E10BT irányába.

    Konklúzió

    Mindent összevetve két nagyon eltérő karakterisztikájú, mégis a bevezetésben említett ár-érték arány szempontjából nagyon hasonló fülhallgatóról beszélünk. Miközben ezeket a sorokat írom, gondolkodom, hogy ha a kettő közül mindenképpen választanom kellene, melyik lenne az? A választ egyenlőre magam sem tudom, mert mindkettőt nagyon szívesen használom. A két füles közül a muzix.hu-n az E10BT kb. 20 ezer forint körül mozog, míg az AF56W 35 ezer forint körül kapható. Árérzékenyebbeknek, vagy azoknak, akiknek jelentős mértékben nyom a latba a hosszabb üzemidő, alapvetően továbbra is a Soundmagic tűnik a jó választásnak, aki viszont egy kicsit mélyebben is a zsebébe tud nyúlni és nyitott az izgalmas, átlagostól eltérő hangzásokra, annak bátran javaslom az Audiofly-t, akár az AF56W, akár a nagyobb tesó, az AF100W formájában."

    Forrás:

    www.szifon.com

    https://szifon.com/2017/12/15/velemeny-audiofly-af56w-vezetek-nelkuli-analog-fulhallgato/

    Hivatalos magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    A termék a muzix webshopban IDE kattintva érhető el.

  • Vifa Oslo Bluetooth hangszóró teszt

    Az AV-Online HIFI szaklap vette górcső alá a VIFA prémium vezeték nélküli hangszórómodelljét.

    A termék sikerrel vette a megmérettetést, az alábbiakban nagy örömmel osztjuk meg a szakértők véleményét.

    "A vájtfülűek táborából sokan (többnyire jogosan) elégedetlenül morognak, lemondóan legyintenek, ha Bluetooth hangrendszer kerül szóba. Ez nem jelenti azt, hogy a vezeték nélküli dobozkák világában csak a tömörített, populáris karakterűek közül válogathatunk. A Vifa Oslo azt próbálja bebizonyítani, hogy a ritka kivételek közé tartozik - és végre mi is bólinthatunk erre!

    Vifa Oslo Bluetooth hangszóró teszt

     

    Kik ők és honnan jöttek?

    Év elején posztoltuk a hírt, amelyben megemlítettük a Vifa prémium kategóriás hangrendszereinek Magyarországra érkezését. A cég régen még a tradicionális hangsugárzó gyártással foglalkozott, 2012-től kezdve pedig teljesen átálltak a modern, úgymond egydobozos, szolid dizájnra és kompaktságra épülő kategóriára.

    Vifa - Prémium vezeték nélküli hangszórók

    A dán gyökerekből indult Vifa termékei nem olcsók. Az Oslo pl. alig kisebb, mint egy VEF 206 típusú táskarádió, mégis kb. 160 000 Ft-ba kerül. Ugyanezért az összegért vásárolhatunk nagyobb méretű/teljesítményű alternatívát, vagy akár több kisméretű Bluetooth hangrendszert. Ráadásul az Oslo nem kínál olyan manapság menőnek számító extrákat, mint a mondjuk a sztereó párosítás lehetősége vagy vízhatlan kialakítás. Ettől még persze lehet, hogy máshol behozza lemaradását, amit ki is fejtünk a következő sorokban.

    Küllem

    Az Oslo külsejét egyetlen szó, a diszkréció jellemzi igazán. Letisztult skandináv formái unisex jelleget adnak neki, emellett bármilyen környezetben megállja a helyét, hiszen formái mellett az elérhető színek egyike sem (mélykék, fenyő zöld, óceánkék, homok sárga, antracit szürke, kavics szürke) kimondottan harsány. Említendő a hangszóróvédő szövet is, amely a KVADRAT textilgyártó cégtől származik. Ez a vastag szálú textil enyhén durva tapintású, mint a nagyi jó öreg, elpusztíthatatlan kanapéjának kárpitja.

    Vifa Oslo - Gold Award

    Az Oslo megjelenése szinte bántóan egyszerű, ugyanakkor egyáltalán nem nevezhető gagyinak. A külső oldalon körbefutó, egybefüggő alumínium sáv felül tovább halad, hogy fogantyúként funkcionáljon. Az éleket szépen lekerekítették, a tetőn lévő embléma sem domináns, a fém kapaszkodó tapintása minőséget sugall, a relatív kis mérethez társuló, 2,4 kilós tömeg úgyszintén. Nekünk tetszett, hogy az előlapra mindössze két gombot (hangerő fel és le) helyeztek, de ezek sem lötyögő, mozgó billentyűk, hanem a textilre hímzett nyilacskák formájában lettek kidolgozva.

     

    Használat

    Az eszköz használata annyira egyszerű, hogy egyeseknek pont ezért lesz elsőre bonyolult. Hátul, lent, a töltő port és egy 3,5 mm-es analóg sztereó Jack aljzat (tartozék összekötő kábel is része a csomagnak) található egy bekapcsoló gomb, amit hosszan kell lenyomni ahhoz, hogy az Oslo bekapcsoljon és Bluetooth kapcsolat után kezdjen nyomozni. Ugyanezen kezelőszerv rövid idejű lenyomásával váltogathatunk a források (vonalszintű bemenet vagy Bluetooth) között. A kikapcsoláshoz hosszan kell benyomni egészen addig, míg az előlapon lévő, egyetlen kör alakú LED ikon sárgán villan egyet (a ki/bekapcsoló gomb mellett egy akkumulátor ikon is látható, amely mögött egy többszínű LED mutatja az aktuális töltöttséget). Mindezt elsőre nehezen értettük meg, de sokadik nekifutásra már rutinossá vált a kezelés, mindössze az a néhány másodpercig tartó kikapcsolási procedúra lehetett volna picit rövidebb.

    Egyébiránt az Oslo aptX kompatibilis, ami a standard Bluetooth-hoz képest jobb hangminőséget jelent. Ez a fejlettebb, kevesebb jelveszteséggel járó kódolási lehetőség mobiltelefonos körökben sajnos még mindig nem terjedt el eléggé, ám a manapság divatos mobil hifi lejátszók (pl. Lotoo, Astell & Kern, FiiO) közül a legtöbb támogatja. Tesztünkhöz Android rendszerű okostelefon és AK Jr volt segítségünkre, utóbbit egy ADL Jack-Jack kábellel csatlakoztattuk az Oslo bemenetére annak érdekében, hogy kiderüljön, mi a legtisztább hang, amit képes kiadni. Mellesleg egyidejűleg akár két forráseszközzel is párosítható a Vifa kompakt hangrendszere és mindig annak enged úgymond utat, amelyiken éppen elindítunk zenejátszást.

     

    Hangminőség

    Ez volt az a jellemző, amiben a Vifa Oslo belénk fojtotta kifogásainkat. Hiába írjuk körül tízféleképpen, hogy a méretéhez (és általában a Bluetooth hangrendszerekhez) képest meglepően jól szólt, akkor sem tudnánk visszaadni azt a meglepetést és elismerést, amit az eszköz kiváltott belőlünk. Már az első bekapcsolás után is érzékeltük, hogy a KVADRAT textil alatt lévő 4 db hangszóró (köztük található 2 db 50 mm-es alumínium szélessávú és két 2 db 65mm-es szendvicses szerkezetű mélysugárzó, továbbá a dobozban két extra passzív radiátor is dolgozik) józan dinamikára és nem tipikus Bluetooth hangszórós, basszus-orientált dühöngésre törekedett.

    A napokig tartó járatás alatt akárkinek megmutattuk, az pozitívan értékelte a szerkesztőségi szoba végében dolgozó kis táskahangszóró karakterét. Ennél talán többet árul el annak ténye, hogy az elmúlt években általunk kipróbált Bluetooth hangrendszerek közül talán kettőt (vagy egyet…sem?) tudnánk említeni, ami az Oslo könnyedségét és ügyes dinamikáját meg tudta volna közelíteni, hozzátesszük, hogy a dánok alkotása árban is rátesz az általunk ismert vetélytársak zömére. Ami még fontosabb, hogy sokszor olyan tisztán hallottuk a konkrét hangszereket és énekeseket, mintha a kis doboz egy parányi dimenziókaput nyitott volna meg.

    Az Oslo szívében dolgozó DSP kellő kifinomultsággal kezelte a váratlanul erős basszus csúcsok, dinamikai ugrások bármelyikét. Kis, közepes és nagy terhelésen is magabiztos, józan elosztásban szórta a frekvenciákat és egyáltalán nem esett bele a szokásos Bluetooth hangszórós (basszus pumpáló) csapdába. A méretéhez képest, telt, gazdag és árnyalt mélyhangokat nyújtott anélkül, hogy azok zavaróan ránehezedtek volna a magasabb frekvenciákra. Még Bluetooth kapcsolat esetén is aránylag jól el tudtuk egymástól különíteni a hangsávokat (pl. a Thievery Corporation – Exilio Rewound közben az ének/trombita/dob hármasa nem folyt össze. Emellett azt is megerősíthetjük, hogy a Vifa Oslo akár szolidabb házibulikra is elegendő hangerőre képes (sajnos nem vittük magunkkal partizni, de a szerkesztőség légterét alaposan felpezsdítette), nagy hangerőn sem produkált idegesítően hörgő, recsegő basszust, egy pici membránzajt leszámítva mindössze keményebbé váltak a mélyebb részletek, de ugyanez egy hasonló méretű hifi hangfalnál is bekövetkezett volna.

    A Vifa Oslo minden zenét egyformán jól kezelt, hangjából szinte magától értetődően érzékelhetővé vált az igényesség. Persze a Bluetooth hangrendszerek bizonyos korlátait ez az eszköz sem tudta átlépni, pl. szűken elhelyezett hangszórókészlete miatt sztereó térhatásra nem volt képes, de ettől függetlenül jó volt rajta zenét hallgatni.

    Végszó

    A Vifa Oslo drágább, mint a piacon lévő Bluetooth hangrendszerek zöme, viszont kipróbálása után szinte azonnal világossá vált, hogy gyártója nem (csak) egy csinos dobozt és a szokásos skandináv dizájnt akarta eladni, hanem a név mögött rejlő hangsugárzó gyártási szakértelmet is. Szolgáltatásai relatív fapadosak, mégsem tudunk ezért rá neheztelni, mert a legjobb hangminőségű Bluetooth hangrendszer, amit eddig teszteltünk.

    AV-Online teszt

    Műszaki adatok

    Hangszórók: 2 db 50 mm-es aluminium középmagas sugárzó, 2 db 65 mm-es mélysugárzó

    Frekvencia átviteli tartomány+/- 3dB-es tartományban: 55Hz – 18KHz

    Teljesítmény: 72 W

    Akkumulátor: Lítium-ion

    Akkumlátor üzemidő: kb. 12 óra (közepes terhelés esetén)

    Bluetooth profil: aptX-kompatibilis Bluetooth 4.0

    Méretek: 181 x 268 x 90 mm

    Színek: mélykék, fenyő zöld, óceánkék, homok sárga, antracit szürke, kavics szürke

    Tömeg: 2,4 kg

     

    Mérleg

    + Egyszerű, mégis igényes megjelenés, viszonylag kis helyigénnyel

    + Meglepően árnyalt és tiszta karakter, igényes dinamikával és ügyesen kezelt, határozott basszusssal

    + aptX kompatibilitása egyeseknek jól jöhet

    - Pontszerű szórás, méretéből fakadóan nyilvánvalóan szűk térérzet

    - Az átlagosnál lényegesen jobb hangért cserébe az átlagosnál drágább is

     

    Szubjektív vélemény

    Hangminőség: 5

    Teljesítmény: 5

    Kivitel: 4,5

    Kezelhetőség: 4

    Szolgáltatások: 4

    Ár/érték arány: 4,5

     

    Forrás:

    AV-Online

    www.av-online.hu

    https://www.av-online.hu/egyeb/vifa-oslo-bluetooth-hangszoro-teszt_2369/1

    https://www.facebook.com/audiovisiononline/

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    www.facebook.com/vifamagyarorszag/

     

1 - 10 termék, Összesen:70

Oldal:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 7