May the MUZIX be with you...

Muzix Blog

A zene szeretete kitágítja a világot!

  • Drasztikus minőségi javulás a vezeték mentes audio átvitelben (Bluetooth)

    A cikket az iTech Dynamic ProStereo H2 ( aptX, aptX HD és LDAC képes fülhallgató támogatja)

    Az okostelefonok elterjedése és a gyorsan fejlődő technológia által egyre gyorsabban alakul át a zene hallgatásának módja és az erről való zene lejátszás ma már hétköznapi igény. Az ezzel szinte párhuzamosan fejlesztett "kékfog" technológia, azaz a Bluetooth képességeinek fejlődése mindezt már hosszabb ideje vezetékmentes módon teszi lehetővé.

    A „Bluetooth Audio” termék egyre nagyobb teret hódítanak meg a piacon, és számos fejlesztő vállalat fektet egyre nagyobb hangsúlyt ezen vezetékmentes technológiák fejlesztésére. Fülhallgatók, fejhallgatók, headsetek, autóipari kiegészítők esetében, vagy akár a magas minőségű otthoni zenehallgatás, esetén is előkerül ez az igény, természetesen az okostelefonról vezérelve. Szerencsére számos cég fedez fel olyan megoldásokat, amelyek meghaladják a jelenlegi Bluetooth megoldások teljesítményét.

    A CD minőséget elérő átvitelre képes Qualcomm aptX technológiája már minimum egy tonnányi Android készülék hálózatát lefedi, így a mai új készülékek gyakorlatilag mindegyike képes erre. Azonban az aptX HD amely már 24Bit 48kHz minőségű jel átvitelére is képes még csak terjedőben van. Megjelent azonban a piacon egy csúcstechnológiás megoldás, amely az LDAC névre hallgat. Ez korábban csak a Sony  Xperia készülékekben volt elérhető, de az Android 8.0 Oreo operációs rendszer elindításával ez a különleges Bluetooth kodek az OEM AOSP-kódja részeként is elérhető lesz. Ez minden OREO oprendszerrel kibocsátott telefonra érvényes és drasztikus előrelépést jelent a vezetékmentes zenehallgatás technológiájában.

    Ezért most összeszedtünk mindent, amit tudni kell az LDAC Bluetooth kodekről.

    iTech Dynamic Prostereo H2 24-bit HD Audio Bluetooth In-Ear fülhallgató headset

    Magasabb minőségű Bluetooth audio

    A legalapvetőbb szinten az LDAC támogatja a 24 bites, 96 kHz-es (Hi-Res) hangfájlok Bluetooth-on keresztüli lejátszását. A legközelebbi konkurens kodek a már említett Qualcomm aptX HD, amely támogatja a 24 bites, 48 kHz-es hanganyagokat.

    Azonban az LDAC további érdekes tulajdonsága, hogy három különböző típusú csatlakozási móddal rendelkezik: minőségi-, normál-, és csatlakozási prioritás. A lehetőségek különböző bitrátákat kínálnak, 990, 660 és 330 kbps sebességgel. Attól függően, hogy milyen típusú csatlakozási kapcsolatot vagy opciót választunk, a végeredmények is különböző színvonalúak. Nyilvánvaló, hogy a lassabb bitráták nem adnak teljes 24 bites, 96 kHz-es minőséget, amivel az LDAC büszkélkedhet, ezt tartsa szem előtt. Azonban még a csatlakozási prioritás esetén is kiváló a hangzás.

    Az LDAC támogatja a 24 bites, 96 kHz-es (Hi-Res) hangfájlok Bluetooth-on keresztüli lejátszását, három különböző minőségű beállítással.

    A bitráták összehasonlítása megkérdőjelezhető tudomány, de jó ötlet az a megközelítés, hogy mennyi audio adat elküldésére alkalmas másodpercenként minden egyes kodek. A Bluetooth sztenderd kodek (SBC) legfeljebb 328 kbps sebességgel képes az adatok továbbításra, míg a Qualcomm aptX 352 kbps sebességű és a sebesség az aptX HD esetében 576 kbps. Elméletileg a 990 kbps sebességű LDAC sokkal több adatot továbbít, mint bármely más Bluetooth kodek. Az LDAC még az alacsonyabb csatlakozási prioritásokkal használva is képes versenyezni az SBC és az aptX technológiákkal, amelyek népszerűek a zeneszolgáltatók és eszközök körében.

    A lenti grafikonban jól látszik, hogy az LDAC akár 3x több adatot továbbít, mint a Bluetooth alapértelmezett kodek, az SBC. Azonban ez csak a "Minőség" beállítás esetén érhető el, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a bitsebességek csak fontos, DE(!)  részelemei a végső hangzásnak. A nagyobb kérdés az, hogy a vevőkészülékek hogyan tudják optimalizálni ezeket az adatokat!

    Az átviteli sebesség növelése

    Sajnos a fejlesztő nem tett közzé sokat mélyreható kutatási anyagokból, vagy hogy hogyan is működik az LDAC pontosan. Néhány régebbi japán forrás azonban itt-ott részleteket szolgáltat arról, mit is kíván a fejlesztő a legnagyobb bitmélységében elérni.

    Két fontos része van az LDAC technológiának. Az első, hogy képes elegendő Bluetooth átviteli sávszélesség (sebesség) elérésére, időegység alatti  nagy mennyiségű adat továbbítására, míg a második, hogy a nagy felbontású audio adatokat ezzel a sávszélességre tömörítve veszteség mentesen továbbítja.

    Az első lépcső a Bluetooth beépített Enhanced Data Rate (EDR) opciójának használatával valósul meg, amelyet a maximális sebesség növelése érdekében Bluetooth 2.0-hoz állították. Az EDR sebességeket általában nem az A2DP audioprofilok használják, de a specifikáció itt legfeljebb 3 Mbps. A valóságban a Bt. 4.x esetén az 1.4 Mbps sebesség a leginkább elérhető, így 1 Mbps sebességnél definiálták a minimális stabil kapcsolatot. Ezért a Sony LDAC-ja ennek a küszöbnek a közelében, 990 kb / s-nál van.

    Meg kell jegyezni, hogy az EDR az újabb Bluetooth 4.x eszközök opcionális része, hiszen a hangsúly főleg az energiafogyasztás csökkentésére irányult. Tehát nem minden chip, és így nem minden telefon, támogatja szükségszerűen az LDAC-t a legmagasabb minőségben. A Bluetooth 5 támogatja a 2 Mbps alacsony energiaigényű sebességeket és visszafelé kompatibilis a Bluetooth EDR verzióival, de ez a nagyobb sebesség csupán opcionális.

    Az LDAC, az SBC és az aptX egy közös elképzelést tartalmaznak?

    Az LDAC tömörítési technológia, a veszteségmentes és veszteséges technológiák intelligens kombinációját használja a 990 kbps-es hangminőség maximalizálása érdekében. Lényegesen több adatot tárol, mint az olyan pszichoakusztikus tömörítési algoritmusok, mint például az MP3.

    Azok, akik ismerik az emberi hallásmechanizmus fiziológiáját, tudatában vannak annak, hogy a hallásérzékenység gyorsan zuhan 16 kHz felett, ami azt jelenti, hogy egy 96 kHz-es fájlban (48 kHz hallható adat- a Nyquist-elméletre alapozva) az adatok nagy részét rendkívül nehéz, ha nem lehetetlen hallani. Továbbá azt is tudjuk, hogy a 24 bites adat több, mint amit a legjobb audio hardver fizikailag reprodukálhat, így ezek a nagy fájlok "több tonna" extra adatot tartalmaznak, amit egyszerűen nem is allhatunk.

    Az LDAC bár nem megy el úl messzire, annak érdekében, hogy ezeket a nagyon magas frekvenciákat kivágja, azonban a kvantálási szakaszban csökkenti a bitmélységüket. Más szóval, a zajok nagyon magas frekvenciákon ugyan jelen vannak, de ez nem jelent problémát, ha figyelembe vesszük az emberi hallás fizikai korlátait és az ebből következő tényt, hogy nincs szükség annyi részletre ezeken a nagyon magas frekvenciákon.

    A normál PCM fájlok azonos meghatározott bitsebességgel rendelkeznek minden frekvencián, de a fájlokat magasabb frekvenciákon a bitmélység csökkentésével a hangminőségre való minimális hatással lehet tömöríteni.

    Az emberi hallás 3 kHz körül a legérzékenyeb, így a magasabb frekvenciákon a részletesség csökkentése intelligens módja az adatméret optimalizálásának. A fenti mintavételezés egy bitenként a bitmélységet csökkenti minden 6dB-es érzékenységi lépcsőnek megfelelően, amely veszteség amúgy is elkerülhetetlen lenne.

    Miként lehetett ezt megvalósítani?

    Az LDAC úgy tűnik, hogy valamilyen hasonló technikát használ a Qualcomm aptX-hez és szabványos SBC-hez is, ahol az eredeti PCM hangfájl több frekvenciasávra oszlik, amelyek mindegyike különböző bitmélységgel rendelkezik. A magasabb frekvenciák kisebb bitmélységet használnak, tehát technikailag / matematikailag ez kissé veszteséges eljárás, azonban ez egy értékes adattakarékosság, mivel ez nem befolyásolja a zenehallgatás minőségét annyira, mint a pszichoakusztikus technikák alkalmazása.

    Az LDAC és aptX között azonban jelentős különbségek is vannak. Míg a z aptX mindössze négy alsávval rendelkezik, az LDAC esetében ez max 16, az AOSP ( Android Open Source Project) könyvtár fejlécfájljai szerint. Az extra lépések hozzáadásának az az előnye, hogy  ez így kiegyenlíti a zajátmeneteket az egyes sávok között.

    Az alsávos kódolást számos kodek, köztük SBC, MP3, AAC, aptX és LDAC használják. Sok kodek használja ezt a pszichoakusztikus maszkolásra is, de az aptX és az LDAC csak a hallásérzékenységnek megfelelően állítja be a bit mélységet, így valósághűbb hangzás érhető el.

    Néhány gyors számítás azt sugallja, hogy - átlagosan 5 bit felett 96 kHz-en  - 990 kb / s sebességű az adatfolyam, további tömörítés nélkül. Nyilvánvaló, hogy ez messze van egy teljes Hi-Res fájl kiterjedésétől, de nem elfelejtendő, hogy az LDAC a bitek nagy részét a hallható frekvenciatartományban tartja.

    A változó bitfelosztási módszer fogalmi ábrája az LDAC-ban összehasonlítva a lossless audioval.

    A rendszer felépítése azt is sugallja, hogy az LDAC kodek a veszteségmentes Huffman kódolás valamilyen formáját használja az újra kvantálással és a kicsinyített fájlméretekkel együtt. Ez azt jelenti, hogy további veszteségmentes tömörítést használ a fájl csökkentésére, hasonlóképpen a FLAC-hoz és még az MP3 kódoló "csővezeték" egy részéhez is. Ez valószínűleg segít abban, hogy az LDAC tovább tudja csökkenteni az átviteli méretet.

    Az ilyen típusú kódolás egyik előnye, hogy a kisebb fájlméreteket is veszteségmentesen lehet átadni. A Sony elárulta, hogy az LDAC a forrásanyag alapján dinamikusan optimalizálja al-sávjait, így a kodek képes azonosítani a fájltípusokat és a minőséget, hogy megfelelően optimalizálhassa a méretet és a bitmélységet. Tehát egy 44.1 kHz-es CD-minőség, ugyanolyan számú alsávra osztható, így kisebb frekvenciatartományban de nagyobb bitmélységgel játszható le. Az LDAC-könyvtár ténylegesen meghatározza, hogy a 44,1 kHz és a 88,2 kHz-es fájlok 909 kbit / s-os sebességgel kerüljenek elküldésre, míg a 48 és 96 kHz-es zeneszámok a teljes 990 kbit / s-ot használják.

    Úgy tűnik, hogy egy 16 bites, 44,1 kHz-es CD-minőségű fájl átmegy a kodeken változatlanul, mivel a rendelkezésre álló bitmélység meghaladja a 16 bites értéket. A kutatások azt mutatják, hogy a tömörítés kimenete "megegyezik a CD minőségével".

    A Sony azt állítja, hogy az LDAC képes átadni a 16 bites, 44,1 kHz-es fájlokat anélkül, hogy az veszítene a minőségéből (bár megjegyzi, hogy "ugyanaz, mint a CD-minőség") 990 kbps-es Bluetooth-kapcsolaton keresztül, de bizonnyal lesz némi veszteség Hi-Res fájlok esetében.

    Egy másik különbség az LDAC és az aptX technológiája között, hogy míg az aptX egy állandó sávszélességű kodek, az LDAC változó, és különböző bitrátákon dolgozik, a rendelkezésre álló hardverektől, a csatlakozási sebességtől és a kapcsolat erősségétől függően. Tehát az LDAC bitmélysége csökken a tömörítés és a zaj növekedésével, míg az aptX úgy van beállítva, hogy mindig ugyanolyan állandó bitrátával dolgozzon. Bár az LDACopció rugalmasabb, hozzá fog adni néhány munkafolyamatot a kódolási és dekódolási szakaszban, ami egy kicsit nehezebbé teszi a fogyasztók számára, hogy pontosan tudják mit is kapnak.

    Az aptX-tól eltérően az LDAC változó bitráta. Ezért a minőség a Bluetooth kapcsolaton és a hardveren is változik, akárcsak az SBC esetében.

    Az LDAC ugyanazokat az alsáv-technikát használja a 300 és 600 kbps-es beállítás esetén, azonban az LDAC egyszerűen képes megváltoztatni a kvantálási fázist a különböző frekvenciasávok bitmélységének csökkentése érdekében. A cégek 300 kbps-es beállítása a CD minőségénél minden bizonnyal alacsonyabb fájlokat küld, de az érdekesség az, hogy ez a tömörítési technika jobb, mint az MP3 vagy az AAC. Ez azért van így, mert alacsony bitráta esetén sincs nagyobb torzítás, mégis extra alacsony zajszintet eredményez.

    LDAC és Android Oreo

    A Sony nagyban segítette az Android fejlesztéseket, a vállalat mintegy 250 hibajavítást és 30 új szolgáltatást nyújtott, amelyek közül az egyik az LDAC. A Google megerősítette, hogy az LDAC most az Android AOSP alapkód részét képezi, ami azt jelenti, hogy minden OEM számára ingyenesen elérhető az okostelefon segítségével.

    A független fejlesztőktől származó hardvergyártóknak LDAC licencre van szükségük, és azoknak is, akik a Sony AOSP kódját szeretnék használni rendelkezniük kell a hitelesítési tanúsítvánnyal.

    Természetesen, csakúgy, mint a Qualcomm's aptX esetében, itt is szüksége lesz egy sor LDAC kompatibilis fejhallgatóra vagy hangszóróra. Sajnálatos módon az LDAC audio termékekhez jelenleg nehéz hozzájutni, a technológia annyira új.

    LDAC képes termék a MuzixGroup választékában!
    iTech Dynamic ProStereo H2

    Ha a kodek szélesebb körben, több ügyfelet tud elérni, akkor ezek a felhasználók nagyobb valószínűséggel veszik fontolóra LDAC kompatibilis audio termékek vásárlását. Csak ki kell várni, látnunk kell hogyan működik ez az egész, ha az OEM-ek elkezdik elindítani a saját Android Oreo verziókat.

    A kulcsszó a minőség

    A cikk végén értékelünk zenei minőség és a hardver szempontjából is.

    Az LDAC nem javítja közvetlenül az audio minőséget, a végeredmény nagy része végső soron a forrásanyagtól és a fülhallgató vagy a hangszóró minőségétől függ.

    Az LDAC nem tesz hatalmas különbséget abban az esetben, ha a zenét olyan minőségű szolgáltatásokból nyerjük, mint például a Spotify vagy a Pandora, és a hangzás nem változik hirtelen attól függően, hogy egy belépőszintű, vagy egy sokkal drágább készüléket használunk. Az aptX-hez hasonlóan, az SBC-hez képest jobb kapcsolati minőséget kínál, függetlenül attól, hogy mit hallgat.

    Summázatként elmondhatjuk, hogy az LDAC egy hihetetlenül erőteljes Bluetooth kodek, amely biztosan népszerű lesz azok között, akik válogatósak a hangminőség területén. A hordozható és vezetékmentes audio újabb szintet lépett...

    Az iTech Dynamic ProStereo H2 egy SBC, aptX, aptX HD és LDAC képes sztereó fülhallgató.

    Tekintse meg itt: http://bit.ly/ProStereoH2

    iTech Dynamic Prostereo H2

     

    A zene legyen veled! / May the MUZIX be with you.

     

    MuzixGroup © 2018

     

    Forrás: Android authority

  • Muzix AirTwins TWS Bluetooth fülhallgató teszt

    "Innováció és ergonómia

    A vezeték nélküli modellek egyre elterjedtebbek és egyre kedveltebbek, hiszen számos pozitív tulajdonságuk van. A MUZIX a vezető mobileszköz gyártókéhoz hasonló labdába rúg, de kicsit keményebb orrú cipővel, aminek eredményeként az Air Twins a vezetéknélküliséget más szinten, praktikus extrákkal teszi lehetővé, hiszen míg kábelnek nyoma sincs, közben számos újítás és funkció áll rendelkezésünkre, így már ezért is megéri beszélni róla.

    Muzix YA AirTwins TWS Bluetooth fülhallgató

     

    Megtévesztő külső

    A MUZIX Air Twins különlegessége, hogy első ránézésre senki sem mondaná meg róla, hogy egy fülhallgatóról van szó, köszönhetően a kemény burkolatú, kerek toknak. Mi az eszközt piros színben kaptuk meg (egyébként elérhető még fekete és fehér színben is), és ez a darab - bár nem gömb alakú - egy Pokémon labdára emlékeztetett minket. Erre ráerősített az is, hogy a tokot vízszintes irányba tudjuk elforgatni. Az egész nem túl nagy, a tenyerünkben kényelmesen elfér, és egy kabát zsebébe is könnyen becsúsztatható, ugyanúgy, ahogy egy táskában sem vesz el túl sok helyet, eközben pedig biztosak lehetünk benne, hogy a fülhallgatóink sem sérülnek meg. Mindennek össztömege 110 gramm.

    A tokot elforgatva találjuk meg a fülhallgatókat. Mágnes segítségével rögzülnek a helyükre, így biztosítva azt, hogy ha a tok el is van húzva, ne essenek ki belőle. Tovább forgatva a felsőrészt, két USB csatlakozót találhatunk az eszközön, egy micro USB-t és egy USB-A-t (dobozába egy USB kábel is került).

    Nincs többé idegeskedés a kábelek gubancolódása, összegabalyodása miatt, hiszen az Air Twins esetében egyáltalán nincs vezeték, csak magukat a füldugókat kell a fülünkbe illesztenünk. Ez a mindennapi tevékenységeink során sok esetben előny lehet, hiszen nem akadályoztat minket semmilyen kábel a főzés vagy házimunkavégzés közben, a nyakunkban sem kell semmit elviselnünk, és mivel a füldugók kényelmesek is, és egyáltalán nem nyomnak (a súlyuk pedig mindössze 4-4 gramm!) így hordásuk már-már észrevétlen maradhat. Más szemszögből vizsgálva viszont ez némi diszkomfort érzetet is kialakíthat a használóban, hiszen egy ilyen kis eszközt könnyen el lehet hagyni, a füldugók hajlamosak csúszkálni, nem százszázalékos a stabilitásuk, és mivel nincs vezeték, így az az érzésünk is kialakulhat, hogy bármikor elveszíthetjük. Sportoláshoz sajnos nem ajánlhatjuk éppen azért, mert nem tud elég fixen a fülben maradni, viszont sétáláshoz, utazáshoz, házkörüli tevékenységekhez, irodai munkához megfelelő. Többféle méretben (S, M, L) járnak hozzá a szilikongyűrűk, valamint egy fekete, memóriahabos illeszték is része a csomagnak, ami kifejezetten az Air Twins-hez készült. Ezzel akár biztosabban maradhat a fülben az eszköz, és a zajcsillapítása is jobb lehet. Sapkával is kényelmesen használható az Air Twins, sőt, ha valaki sétálás közben fél, hogy elhagyja a füléből valamelyik fülest, akkor húzzon sapkát, és máris nagyobb a biztonságérzet!

     

     

    Használat közben

    A kemény tok egy mágneses dokkoló, amelynek nemcsak az a célja, hogy gondoskodjon a fülhallgatók épségéről, és ezen keresztül tölteni lehessen őket, a dokkoló akkubankként is funkcionál. A fülhallgatók önmagukban 3 óra folyamatos zene lejátszást tesznek lehetővé, míg az akkubankkal együtt 63 órát, ami lássuk be, nem rossz teljesítmény. Ahogy visszakerülnek a mágneses tokba, azonnal elkezdi őket tölteni, így soha sem kell nélkülöznünk kedvenc zenéinket. És ezzel a kis eszközzel akár a telefonunkat is tölthetjük, hogyha például egy utazás közben az lemerült, és nincs a közelben konnektor. A füles eredeti árán 30 000 forint, az AV-Online olvasói korlátozott ideig 20 000 forintért vásárolhatják meg, ami az akkubankkal együtt vonzónak számít.

    Mindkét fülhallgatón található egy ún. multigomb, amely egyben be/kikapcsoló-, zene megállító/elindító, emellett hanghívás felvevésére is szolgál. De nem kötelező a bekapcsológombbal bajlódnunk, ugyanis használat közben arra figyeltünk fel, hogyha lehúzzuk a kis dokkolójáról a fülest, akkor az automatikusan bekapcsol - ezt egy női hang adja tudtunkra, és arról is tájékoztat minket, hogy melyik oldal a „right channel” és melyik a „left channel”. A füleseknek olyan rendeltetésük is van, hogy külön-külön is lehet használni őket, például, telefonunkon az egyikkel telefonálhatunk, míg a másikat használhatja valaki más zenehallgatáshoz.

    Ha már nem szeretnénk használni az Air Twins-t, akkor sem muszáj a kikapcsoló gombot használnunk - amikor az egyik fülest visszaraktuk a dokkolóra, akkor a női hang bemondta, hogy „power off” (közben természetesen a még használatban lévő fülesen szólt a zene). További plusz jó pont, hogy ha esetleg elhagynánk az egyik fülest, akkor más gyártóktól eltérően van rá lehetőség, hogy csak egy darabot rendeljünk hozzá, az új automatikusan párosodni fog, és külön teendőnk nem lesz vele. Egyébként természetesen Android és iOS operációs rendszerrel is kompatibilis.

    A dokkolón akkumulátor állapotjelző is van, ami akkor látható, amikor a fülesek töltődnek, vagy pedig mi töltjük magát a dokkolót. Arra érdemes figyelni, hogy ha éjszaka teljes sötétségben szeretünk aludni, töltés közben ez az állapotjelző elég nagy fényt képes produkálni, világító Pokémon labdává fog változni, amit mi is nevetve (és meglepődve) fogadtunk, és inkább reggel folytattuk annak a töltését.

    Az Air Twins telefonáláshoz is kiválóan alkalmazható, aránylag tiszta, érthető kommunikálást tesz lehetővé, bár beszélgetéshez egy kicsit halkabb lehet, mint ahogy azt más eszközöknél megszokhattuk.

    Negatívum, hogy a Bluetooth hatókör kiterjedtebb is lehetne, értjük ezen azt, hogy ha a telefonunkat valahol ott felejtjük, akkor pár méter megtétele után már szakadozni kezd a zene, így az élvezetes zenehallgatás érdekében érdemes mindig magunknál tartani a forrást. Pozitívum viszont, hogy az Air Twins nem felejt, az egyszer már párosított eszközre emlékszik és (ha a Bluetooth is be van kapcsolva), akkor automatikusan csatlakozik is rá a következő használatkor.

    Hangminőség

    Az Air Twins esetében a forgalmazó kifejezésével élve egy True Wireless Stereo eszközről beszélhetünk, tehát kábellel semmilyen formában sem találkozhatunk, teljesen vezeték nélküli, és Bluetooth-szal használható. Ezzel kapcsolatban megint el kell mondanunk, hogy a Bluetooth nem képes nekünk stúdióminőségű hangot biztosítani, de hogyha erről hajlandók vagyunk lemondani, akkor is összességében kellemes hangzást kapunk.

    A fülhallgatók zajzára nem a legjobb, túl sok külső hangot nem képes elnyomni vagy tompítani, de ezt meg tudjuk bocsájtani neki.

    Az Air Twins esetében összességében kiegyensúlyozott hangzásról beszélhetünk, amelynek nagy előnye, hogy hosszabb használata után sincs az az érzésünk, hogy fárasztani kezdene minket (vagy sajogna a fejünk). Az AC/DC Thunderstruck-ot hallgatva azt állapítottuk meg, hogy dinamikában gondtalanul visszaadta a füles, élvezhető élményt kölcsönzött nekünk, ráadásul a basszus sem volt túl tolakodó, ami újabb jó pont a részére. A hangzás nem túlságosan tömörített, bár minden részletet nem képes átadni. A hangszereket egész jól tudta ábrázolni, bár pl. a gitárral valamennyire küzdött. Viszont egyértelmű plusz pont jár a sztereó térhatásnak, ami nagyon jól érvényesült. Jeff Buckley Hallelujah-ját hallgatva hamar arra lettünk figyelmesek, hogy a lágy hangzás pihentet, a magasak frekvenciák nem túl dominánsak, az ének is nagyon szép tiszta és meleg volt.

     

    Összegzés

    A MUZIX Air Twins egy nagyon érdekes színfoltot képvisel, hiszen ilyen rendszerekkel még mi sem gyakran találkozunk. Sok idegeskedéstől megóv minket, például az összegabalyodott kábelektől, vagy az idő előtt lemerült akkumulátortól. Természetesen ez az eszköz sem tökéletes, pl. a telefonunkat nem hagyhatjuk szanaszéjjel a lakásban, mert már pár méter után tapasztalható a Bluetooth szaggatása és a fülesek stabilitásán lehetne még csiszolni. Ám mindezért kárpótol minket az akkubankként is funkcionáló mágneses dokkoló, a beépített mikrofon, és az ár. Utóbbiból ráadásként további -10 000 Ft (azaz 33%) kedvezményre számíthatnak azon olvasóink, akik 2018. március 31-éig a MUZIX saját webáruházában rendelik meg a terméket és közleményként az AVONLINE_MUZIX kupon kódot tüntetik fel!"

     

    Műszaki adatok

    Rendszer típusa: hallójáratba illeszkedő (in-ear) Bluetooth fülhallgató

    Hangszóró típusa: 6 mm-es dinamikus membrán

    Frekvencia-tartomány: 20Hz – 20KHz

    Akkumulátor: 2,800mAh

    Bluetooth verzió: v4.1+ EDR

    Üzemidő: kb. 63 óra

    Csatlakozó: micro USB és USB-A

    Tömeg: 10 gramm a fülhallgató

    100 gramm a mágneses dokkoló

     

    Mérleg

    + Ergonomikus, nem hétköznapi kialakítás

    + Nemcsak egy egyszerű fülhallgató, köszönhetően a sok plusz szolgáltatásnak

    + Egy feltöltéssel 63 órányi zenehallgatás

    - A fülhallgatók nem nyújtanak elég stabilitást a fülben

    - A Bluetooth kapcsolat néhány méter után szakadozik

     

    Szubjektív vélemény

    Hangminőség: 4

    Kivitel: 4

    Dizájn: 5

    Stabilitás: 4

    Zajelnyomás hatékonyság: 3

    Komfort: 5

    Szolgáltatások: 5

    Ár/érték arány: 5

     

    Forrás:

    AV-Online

    www.av-online.hu

    https://www.av-online.hu/fejhallgato/muzix-ya-be200-air-twins-tws-bluetooth-fulhallgato-teszt_2382

    https://www.facebook.com/audiovisiononline/

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    www.facebook.com/MuzixGroup

    A termék IDE kattintva érhető el a MUZIX webshopban

  • Audiofly AF56W – a vezeték nélküli “analóg” fülhallgató

    Az AudioFly márka hazánkban még új, azonban a termékei évek óta elérhetőek külföldön. Tamás osztotta meg velünk véleményét az AF56W vezeték nélküli fülhallgatóról, amit személy szerint örömmel olvastam végig. Át is adnám neki a billentyűzetet!

    Nem sokkal azelőtt, hogy itt, a Szifon.com-on megjelent az Audiofly AF100W bluetooth fülhallgató tesztje, a birtokomba került annak kisebbik testvére, az Audiofly AF56W. Azóta már eltelt a bejáratás nagy része, így szívesen vállaltam, hogy megosztom tapasztalataimat a fülessel kapcsolatosan.

    Előre szeretném bocsátani, hogy nem vagyok sem hivatásos teszter, sem hangmérnök, sem audiofil, így amennyiben az itt leírtakkal kapcsolatosan esetleg valaki a szakmaiatlanság vádját sütné rám, az nem biztos, hogy minden esetben indokolatlan lenne. Mindezek mellett vagy ellenére ugyanakkor megszállottan keresem a jó ár/érték arányú, minőségi, kiváló hangzású fülhallgatókat és ennek során jutottam most el az Audiofly AF56W-hez.

    A technológiai fejlődés (no és a jack dugó ezzel párhuzamos kispadra ültetése) egyre inkább előtérbe hozza a vezeték nélküli megoldásokat a minőségi zenehallgatás területén is. Míg azt talán ki lehet jelenteni, hogy a vezetékes piacon többé kevésbé megszilárdultak a (h)arcvonalak, jelentősebb újdonságok talán ritkábban születnek, addig a vezeték nélküli technológia még erőteljesen az útkeresés szakaszában van. Bár már mostanáig is születtek előremutató megoldások (gondolok itt elsősorban az AirPods-ra, Soundmagic E10BT-re, vagy akár a Sennheiser Momentum Free-re), véleményem szerint még mindig a szegmensre vonatkozó fejlődési görbe első szakaszában járunk. Trendek szempontjából mindenesetre úgy tűnik, a gyártók alapvetően két irányba gondolkodnak.

    • Egyik részük kicsi, kényelmes, könnyen hordozható fülest akar gyártani és bevállalja az ezzel összefüggésben kisebb energiatárolás lehetőségét, azaz rövidebb üzemidőt, vagy esetleg ehhez – valamilyen hordozható töltő formájában – kiegészítő megoldásokat is párosít.
    • Másik részük viszont, szintén teljesen indokolható módon, inkább hosszabb üzemidőt kíván biztosítani a fülhallgatónak. Így születtek a robusztusabb, néhol már-már nyakmerevítő szerű fülhallgatók, vagy az elnagyolt méretű, nehezebb fülmonitorok, ahol már biztosított nagyobb akkumulátorok elhelyezhetősége is.

    Mint az talán a fentiekből is kiolvasható volt, én személy szerint inkább az előbbi kategória híve vagyok és akkor léptem be vásárlóként a vezeték nélküli eszközök piacára, amikor először találkoztam olyan megfizethető árú, jó (ezen esetben nagyon jó) hangminőségű vezeték nélküli fülhallgatóval, amely jelentős részben hasonlított vezetékes megfelelőjéhez anélkül, hogy közben az az érzésem lenne, mintha nyakörvet hordanék. Ez volt az e felületen már többször említésre és alapos bemutatásra került Soundmagic E10BT, amely jelen írás tárgyát képező fülhallgató értékelése során is sok tekintetben referencia pontként fog szolgálni.

    De térjünk is rá az Audiofly AF56W-re. A gyártó bemutatásával, vagy a műszaki paraméterek pontos leírásával most nem untatnám a kedves olvasót. A műszaki paraméterek nagy része egy az egyben megegyezik az AF100W-nél leírtakkal. Ugyanolyan minőségi szövetkábellel, ugyanolyan retró jellegű vezérlő és akkumulátor tároló egységgel rendelkezik, és üzem- és töltési időben sincs különbség. A vezérlő és akkumulátor tároló esetében egyébként felmerült bennem a gyanú, hogy a gyártó esetleg megcsíphetett egy nagyobb volumenű LEGO szállítmányt, mert teljesen azt a 80-as, 90-es évekre jellemző érzést hozza, amely számomra ehhez párosult. Nekem ez a retro feeling egyébként meglehetősen bejön, különösen arra tekintettel, hogy mennyire összehangban van a füles hangjának karakterisztikájával.

    [video width="1920" height="1080" mp4="http://blog.muzix.hu/wp-content/uploads/2018/02/20171101_AF56W.mp4"][/video]

    A nagyobb testvérhez képest az AF56W-t egy 13 mm-es dinamikus driver hajtja (az AF100W-ben egy duál membrános dinamikus driver üzemel) és a fülmonitor kialakítás is eltérő, itt a kábelt nem felfelé a fül mögött, hanem a normál vezetékes fülesek nagy többségéhez hasonlóan, fül alatt lefelé kell elvezetni. A fülmonitor puhán és kényelmesen ül a fülben a vetőcső 45 fokos megdöntése miatt (véleményem szerint egyébként ez a lehető legkényelmesebb és egyben legstabilabb kialakítás). A gyártó a szokásos szilikonos illesztékeken kívül itt is mellékelt comply foam illesztéket is, tehát nagy valószínűséggel mindenki megtalálja a számára legjobban passzolót. Az őszinteség megkívánja tőlem ugyanakkor azt is, hogy jelezzem, a fülmonitorok behelyezésekor némi driver flex jelenséget tapasztaltam. Zajszigetelés tekintetében a fülhallgató a piaci átlagot hozza, a forgalom zajában némi basszus azért elvész, de mivel bőven van belőle, ezért a hangzás hangosabb utcán, vagy tömegközlekedésen is tökéletesen élvezhető.

    Üzemidőt tekintve – ahogy fentebb írtam – az AF100W paramétereit hozza, tehát kb. 5 óra zenehallgatást biztosít teljes feltöltéstől. Ez, bár az Soundmagic E10BT brutális 10-12 órás üzemidejéhez képest meglehetősen karcsú, de tapasztalatom szerint átlagos hétköznapi használat során még éppen elegendő. Aki viszont hosszabb útra készül, annak javaslom, gondoskodjon mellé egy vezetékes társról is, vagy egy vezeték nélküli töltőről. A zsengébb üzemidőért cserébe viszont az AF56W akkumulátorának elhelyezése számomra jobban megoldott a vezérlő egységgel egyenlő magasságban, a kábel másik végén. Nem rázkódik, viszont kiegyensúlyozza a két fülmonitor terhelését és a kábel elhelyezkedését is stabilabbá teszi, nem csúszkál jobbra balra a nyakban. Bár alapvetően feltételen rajongója vagyok az E10BT-nek, az akkumulátor hátsó elhelyezését és fémcsipeszes póló vagy ingnyakhoz történő rögzítését annyira nem szeretem (de hát a kiváló hangzás és a hosszú akkumulátor idő azért ennél jóval többet nyom a latba).

    Megszólalásig jó!

    És akkor jöjjön minden füles esetében a legkényesebb és egyben legfontosabb kérdés: Na de hogyan szól? Azt kell mondanom: Jól. Sőt! Kimondottan jól! Legalábbis számomra. A legjobban talán úgy tudnám jellemezni, hogy az AF56W nagyon izgalmas hangzással rendelkezik.

    A hangzásnak az AF100W kapcsán is leírt analóg jellege (amelyhez kimondottan passzol a retró kinézet) itt is maximálisan jelen van. Amikor azt írom, hogy analóg hangzás, ne tévesszen meg senkit, nem arra gondolok, hogy a fülhallgató recseg, ropog, vagy torzít. Az analóg hangzás egyfelől egy melegebb hangtónust jelent, másfelől pedig azt, hogy a hangok kicsit – nem találok rá jobb szót – koszosabbak és ezáltal sokkal inkább az élőszerű hangzást adnak. Ez számomra nagyon tetszik, mert a digitalizáció előrehaladtával sokkal inkább a sterilebb, polírozottabb hangzások kerültek előtérbe, amelyek sokszor az adott zeneszám élő jellegéből már-már el is vesznek, főleg ha hangszeres zenéről beszélünk. Itt erről egyáltalán nincs szó, és csendesebb, hangszigeteltebb helyeken hallgatva tényleg kicsit már az az érzése támadhat az embernek vele, ha becsukja a szemét, hogy a felvételen megszólaló zenekar épp ott előtte játszik.

    A minőségibb fülhallgatókat szinte minden esetben be kell bejáratni (azaz hosszabb ideig használni), amire végleges karakterisztikája kialakul. Sok teszt szerintem azért jut téves, vagy egymással szöges ellentétben álló megállapításra, mert néhol egy bejáratott, néhol pedig egy gyakorlatilag bontatlan fülesről írnak. Az AF56W esetében ez fokozottan igaz, a bejáratás nem nélkülözhető ahhoz, hogy megtudjuk, valójában hogyan is szól. A fülhallgató a kicsomagolását követően ugyanis erőteljesen basszusorientáltan szólt, a közepes hangtartomány szintén jelen volt, de a magasabb regisztereket azért a basszus már elnyomta. Jó kétheti használat után ez szerencsére változott, előrébb kerültek a magasabb hangok is, így a hangkép jóval kiegyensúlyozottabbá vált. A mélyek talán továbbra is egy leheletnyit dominánsabbak, de alapvetően minden a helyén van.

    Az AF56W hangzásának izgalmasságát számomra az adja, hogy az analóg, alapvetően kiegyensúlyozott hangkép a kategória más füleseinél ritkán jelenlévő dinamikus megszólalással párosul. Ahogy az AF100W esetében leírt analóg jelleg, úgy az ott tapasztalt dinamika is jelen van az AF56W-ben is és ennek kominációja itt is nagyon egyedi, élőszerű hangzást hoz létre. Ez a dinamika lehetővé teszi azt is, hogy olyan zenei részleteket is meghalljuk, amely más fülesek esetében talán elkerülné a figyelmünket, amely számomra rendkívül élvezetes zenehallgatási élményt nyújt. Meg kell ugyanakkor jegyeznem, hogy a dinamikus megszólalásnak köszönhetően a basszus főleg a bejáratás elején egy-egy taktus erejéig talán indokolatlan mértékig is jelen lehet az adott zeneszámban. Minél bejáratottabbá vált ugyanakkor a füles, ezt a jelenséget annál kevésbé tapasztaltam.

    A hangkép – egy in-ear monitor adta keretek között – meglehetősen széles és a hangszer szétválasztás is jó, a dinamikus jellegnek köszönhetően az egyes hangszereket külön-külön is lehet és érdemes is figyelni.

    SoundMAGIC E10BT vagy AudioFly AF56W?

    Hogy mindazt, amit eddig leírtam, valamelyest képbe hozzuk, nézzük, hogyan viszonyulnak a fenti tulajdonságok a Soundmagic E10BT-hez képest. Az E10BT-t azért tartom jó referenciapontnak, mert egy megfizethető árú, nagyon letisztult, pontos, széles hangképpel, jó hangszerelválasztással rendelkező fülhallgató, amelyet ár-érték arány tekintetében kategóriájában személy szerint verhetetlennek tartok.

    Mindkét füles számomra eléggé hasonló, alapvetően kiegyensúlyozott hangképpel bír, amely talán egy kicsit a mélyebb tónusok irányába tolódik el. Az analóg hangzás az AF56W-nek koszosabb, élőszerűbb hangzást ad. Az E10BT esetében ez nincs jelen, a hangkép tiszta, szinte minden nagyon jól hallható. Dinamikában az AF56W erőteljesebb, cserébe az E10BT pontosabb. Torzítás tekintetében az AF56W jobban áll, az E10BT esetében viszont nem tapasztaltam driver flexet. Komfort tekintetében inkább az AF56W felé billenne a mérleg, ha az üzemidő, meg a vételár nem borítaná fel azt az E10BT irányába.

    Konklúzió

    Mindent összevetve két nagyon eltérő karakterisztikájú, mégis a bevezetésben említett ár-érték arány szempontjából nagyon hasonló fülhallgatóról beszélünk. Miközben ezeket a sorokat írom, gondolkodom, hogy ha a kettő közül mindenképpen választanom kellene, melyik lenne az? A választ egyenlőre magam sem tudom, mert mindkettőt nagyon szívesen használom. A két füles közül a muzix.hu-n az E10BT kb. 20 ezer forint körül mozog, míg az AF56W 35 ezer forint körül kapható. Árérzékenyebbeknek, vagy azoknak, akiknek jelentős mértékben nyom a latba a hosszabb üzemidő, alapvetően továbbra is a Soundmagic tűnik a jó választásnak, aki viszont egy kicsit mélyebben is a zsebébe tud nyúlni és nyitott az izgalmas, átlagostól eltérő hangzásokra, annak bátran javaslom az Audiofly-t, akár az AF56W, akár a nagyobb tesó, az AF100W formájában."

    Forrás:

    www.szifon.com

    https://szifon.com/2017/12/15/velemeny-audiofly-af56w-vezetek-nelkuli-analog-fulhallgato/

    Hivatalos magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    A termék a muzix webshopban IDE kattintva érhető el.

  • Vifa Oslo Bluetooth hangszóró teszt

    Az AV-Online HIFI szaklap vette górcső alá a VIFA prémium vezeték nélküli hangszórómodelljét.

    A termék sikerrel vette a megmérettetést, az alábbiakban nagy örömmel osztjuk meg a szakértők véleményét.

    "A vájtfülűek táborából sokan (többnyire jogosan) elégedetlenül morognak, lemondóan legyintenek, ha Bluetooth hangrendszer kerül szóba. Ez nem jelenti azt, hogy a vezeték nélküli dobozkák világában csak a tömörített, populáris karakterűek közül válogathatunk. A Vifa Oslo azt próbálja bebizonyítani, hogy a ritka kivételek közé tartozik - és végre mi is bólinthatunk erre!

    Vifa Oslo Bluetooth hangszóró teszt

     

    Kik ők és honnan jöttek?

    Év elején posztoltuk a hírt, amelyben megemlítettük a Vifa prémium kategóriás hangrendszereinek Magyarországra érkezését. A cég régen még a tradicionális hangsugárzó gyártással foglalkozott, 2012-től kezdve pedig teljesen átálltak a modern, úgymond egydobozos, szolid dizájnra és kompaktságra épülő kategóriára.

    Vifa - Prémium vezeték nélküli hangszórók

    A dán gyökerekből indult Vifa termékei nem olcsók. Az Oslo pl. alig kisebb, mint egy VEF 206 típusú táskarádió, mégis kb. 160 000 Ft-ba kerül. Ugyanezért az összegért vásárolhatunk nagyobb méretű/teljesítményű alternatívát, vagy akár több kisméretű Bluetooth hangrendszert. Ráadásul az Oslo nem kínál olyan manapság menőnek számító extrákat, mint a mondjuk a sztereó párosítás lehetősége vagy vízhatlan kialakítás. Ettől még persze lehet, hogy máshol behozza lemaradását, amit ki is fejtünk a következő sorokban.

    Küllem

    Az Oslo külsejét egyetlen szó, a diszkréció jellemzi igazán. Letisztult skandináv formái unisex jelleget adnak neki, emellett bármilyen környezetben megállja a helyét, hiszen formái mellett az elérhető színek egyike sem (mélykék, fenyő zöld, óceánkék, homok sárga, antracit szürke, kavics szürke) kimondottan harsány. Említendő a hangszóróvédő szövet is, amely a KVADRAT textilgyártó cégtől származik. Ez a vastag szálú textil enyhén durva tapintású, mint a nagyi jó öreg, elpusztíthatatlan kanapéjának kárpitja.

    Vifa Oslo - Gold Award

    Az Oslo megjelenése szinte bántóan egyszerű, ugyanakkor egyáltalán nem nevezhető gagyinak. A külső oldalon körbefutó, egybefüggő alumínium sáv felül tovább halad, hogy fogantyúként funkcionáljon. Az éleket szépen lekerekítették, a tetőn lévő embléma sem domináns, a fém kapaszkodó tapintása minőséget sugall, a relatív kis mérethez társuló, 2,4 kilós tömeg úgyszintén. Nekünk tetszett, hogy az előlapra mindössze két gombot (hangerő fel és le) helyeztek, de ezek sem lötyögő, mozgó billentyűk, hanem a textilre hímzett nyilacskák formájában lettek kidolgozva.

     

    Használat

    Az eszköz használata annyira egyszerű, hogy egyeseknek pont ezért lesz elsőre bonyolult. Hátul, lent, a töltő port és egy 3,5 mm-es analóg sztereó Jack aljzat (tartozék összekötő kábel is része a csomagnak) található egy bekapcsoló gomb, amit hosszan kell lenyomni ahhoz, hogy az Oslo bekapcsoljon és Bluetooth kapcsolat után kezdjen nyomozni. Ugyanezen kezelőszerv rövid idejű lenyomásával váltogathatunk a források (vonalszintű bemenet vagy Bluetooth) között. A kikapcsoláshoz hosszan kell benyomni egészen addig, míg az előlapon lévő, egyetlen kör alakú LED ikon sárgán villan egyet (a ki/bekapcsoló gomb mellett egy akkumulátor ikon is látható, amely mögött egy többszínű LED mutatja az aktuális töltöttséget). Mindezt elsőre nehezen értettük meg, de sokadik nekifutásra már rutinossá vált a kezelés, mindössze az a néhány másodpercig tartó kikapcsolási procedúra lehetett volna picit rövidebb.

    Egyébiránt az Oslo aptX kompatibilis, ami a standard Bluetooth-hoz képest jobb hangminőséget jelent. Ez a fejlettebb, kevesebb jelveszteséggel járó kódolási lehetőség mobiltelefonos körökben sajnos még mindig nem terjedt el eléggé, ám a manapság divatos mobil hifi lejátszók (pl. Lotoo, Astell & Kern, FiiO) közül a legtöbb támogatja. Tesztünkhöz Android rendszerű okostelefon és AK Jr volt segítségünkre, utóbbit egy ADL Jack-Jack kábellel csatlakoztattuk az Oslo bemenetére annak érdekében, hogy kiderüljön, mi a legtisztább hang, amit képes kiadni. Mellesleg egyidejűleg akár két forráseszközzel is párosítható a Vifa kompakt hangrendszere és mindig annak enged úgymond utat, amelyiken éppen elindítunk zenejátszást.

     

    Hangminőség

    Ez volt az a jellemző, amiben a Vifa Oslo belénk fojtotta kifogásainkat. Hiába írjuk körül tízféleképpen, hogy a méretéhez (és általában a Bluetooth hangrendszerekhez) képest meglepően jól szólt, akkor sem tudnánk visszaadni azt a meglepetést és elismerést, amit az eszköz kiváltott belőlünk. Már az első bekapcsolás után is érzékeltük, hogy a KVADRAT textil alatt lévő 4 db hangszóró (köztük található 2 db 50 mm-es alumínium szélessávú és két 2 db 65mm-es szendvicses szerkezetű mélysugárzó, továbbá a dobozban két extra passzív radiátor is dolgozik) józan dinamikára és nem tipikus Bluetooth hangszórós, basszus-orientált dühöngésre törekedett.

    A napokig tartó járatás alatt akárkinek megmutattuk, az pozitívan értékelte a szerkesztőségi szoba végében dolgozó kis táskahangszóró karakterét. Ennél talán többet árul el annak ténye, hogy az elmúlt években általunk kipróbált Bluetooth hangrendszerek közül talán kettőt (vagy egyet…sem?) tudnánk említeni, ami az Oslo könnyedségét és ügyes dinamikáját meg tudta volna közelíteni, hozzátesszük, hogy a dánok alkotása árban is rátesz az általunk ismert vetélytársak zömére. Ami még fontosabb, hogy sokszor olyan tisztán hallottuk a konkrét hangszereket és énekeseket, mintha a kis doboz egy parányi dimenziókaput nyitott volna meg.

    Az Oslo szívében dolgozó DSP kellő kifinomultsággal kezelte a váratlanul erős basszus csúcsok, dinamikai ugrások bármelyikét. Kis, közepes és nagy terhelésen is magabiztos, józan elosztásban szórta a frekvenciákat és egyáltalán nem esett bele a szokásos Bluetooth hangszórós (basszus pumpáló) csapdába. A méretéhez képest, telt, gazdag és árnyalt mélyhangokat nyújtott anélkül, hogy azok zavaróan ránehezedtek volna a magasabb frekvenciákra. Még Bluetooth kapcsolat esetén is aránylag jól el tudtuk egymástól különíteni a hangsávokat (pl. a Thievery Corporation – Exilio Rewound közben az ének/trombita/dob hármasa nem folyt össze. Emellett azt is megerősíthetjük, hogy a Vifa Oslo akár szolidabb házibulikra is elegendő hangerőre képes (sajnos nem vittük magunkkal partizni, de a szerkesztőség légterét alaposan felpezsdítette), nagy hangerőn sem produkált idegesítően hörgő, recsegő basszust, egy pici membránzajt leszámítva mindössze keményebbé váltak a mélyebb részletek, de ugyanez egy hasonló méretű hifi hangfalnál is bekövetkezett volna.

    A Vifa Oslo minden zenét egyformán jól kezelt, hangjából szinte magától értetődően érzékelhetővé vált az igényesség. Persze a Bluetooth hangrendszerek bizonyos korlátait ez az eszköz sem tudta átlépni, pl. szűken elhelyezett hangszórókészlete miatt sztereó térhatásra nem volt képes, de ettől függetlenül jó volt rajta zenét hallgatni.

    Végszó

    A Vifa Oslo drágább, mint a piacon lévő Bluetooth hangrendszerek zöme, viszont kipróbálása után szinte azonnal világossá vált, hogy gyártója nem (csak) egy csinos dobozt és a szokásos skandináv dizájnt akarta eladni, hanem a név mögött rejlő hangsugárzó gyártási szakértelmet is. Szolgáltatásai relatív fapadosak, mégsem tudunk ezért rá neheztelni, mert a legjobb hangminőségű Bluetooth hangrendszer, amit eddig teszteltünk.

    AV-Online teszt

    Műszaki adatok

    Hangszórók: 2 db 50 mm-es aluminium középmagas sugárzó, 2 db 65 mm-es mélysugárzó

    Frekvencia átviteli tartomány+/- 3dB-es tartományban: 55Hz – 18KHz

    Teljesítmény: 72 W

    Akkumulátor: Lítium-ion

    Akkumlátor üzemidő: kb. 12 óra (közepes terhelés esetén)

    Bluetooth profil: aptX-kompatibilis Bluetooth 4.0

    Méretek: 181 x 268 x 90 mm

    Színek: mélykék, fenyő zöld, óceánkék, homok sárga, antracit szürke, kavics szürke

    Tömeg: 2,4 kg

     

    Mérleg

    + Egyszerű, mégis igényes megjelenés, viszonylag kis helyigénnyel

    + Meglepően árnyalt és tiszta karakter, igényes dinamikával és ügyesen kezelt, határozott basszusssal

    + aptX kompatibilitása egyeseknek jól jöhet

    - Pontszerű szórás, méretéből fakadóan nyilvánvalóan szűk térérzet

    - Az átlagosnál lényegesen jobb hangért cserébe az átlagosnál drágább is

     

    Szubjektív vélemény

    Hangminőség: 5

    Teljesítmény: 5

    Kivitel: 4,5

    Kezelhetőség: 4

    Szolgáltatások: 4

    Ár/érték arány: 4,5

     

    Forrás:

    AV-Online

    www.av-online.hu

    https://www.av-online.hu/egyeb/vifa-oslo-bluetooth-hangszoro-teszt_2369/1

    https://www.facebook.com/audiovisiononline/

     

    Magyarországi márkaképviselet:

    MuzixGroup Kft.

    www.muzixgroup.com

    www.facebook.com/vifamagyarorszag/

     

  • Awei A920BL Vezeték nélküli bluetooth fülhallgató

    Az A920BL-t elsősorban sportra ajánlja a gyártó, ettől függetlenül inkább a hagyományos használatban fogja megállni a helyét.

    Az Awei márkanévről valószínűleg nem sokan hallottak még, pedig remek ár/érték arányú fülhallgatóikkal már többször fel próbálták hívni magukra a figyelmet. A cég természetesen nem összekeverendő a mobilos fronton értelmezhetetlen, egyébként aránylag ismert AKAI-val, csak a hangzás hasonló. Az Awei hangkeltőivel jellemzően kínai webáruházakban lehetett találkozni a közelmúltban, nemrég azonban megindult a hazai forgalmazás is, ehhez pedig társult a hazai kipróbálhatóság és garancia, illetve a villámgyors elérhetőség, ami jó eséllyel teszi ismertebbé ezeket a termékeket. Itt van máris az egyik legsikeresebb fülhallgatójuk, az A920BL nevű sport in-ear, ami Bluetooth segítségével kapcsolódik a telefonhoz, négyórás üzemidőt ígér és 10 000 forint alatt megvásárolható.

    Megvannak a kötelező tartozékok: microUSB kábel és gumiharangok
    Megvannak a kötelező tartozékok: microUSB kábel és gumiharangok [+]

    A tartozékok egy sárga színű dobozban ücsörögnek, a három pár illesztéken és a töltéshez használható microUSB-kábelen kívül magyar nyelvű használati utasítást is kapunk. Ránézésre egyébként egyáltalán nem tűnik túl sportos darabnak, teljesen hétköznapi, fül alatt elvezetett kialakítása nem feltétlenül illik össze a folyamatos mozgással, izolációja átlag feletti, és IP-szabvánnyal nem rendelkezik, tehát érdemes vele kerülni a nedvességet. Az elméletet nem mellesleg igazolja a gyakorlat is, amennyire stabilan ül a fülben egy tömegközlekedési eszközön, annyira gyakran fogjuk igazíthatni, ha kocogni vagy biciklizni megyünk benne.

    Egyszerű a kialakítás, aktív mozgás közben hajlamos kiesni a fülből
    Egyszerű a kialakítás, mozgás közben hajlamos kiesni a fülből [+]

    A gyári gumiharangok kényelmesek, de a felhozatal lehetne bőségesebb, szerencsére a vetőcsövére gond nélkül fel lehet tenni a külön megvásárolható illesztékek jelentős részét, így legalább utólag pótolhatjuk a hiányosságot. Ami azonban kimondottan zavaró, az a driver flex jelenség, hiába vannak a házon nyomáskiegyenlítő rések, a behelyezéskor jellemző „pattogás" sajnos gyakran előfordul, amiből gyorsan kiderül, hogy dinamikus meghajtójú eszközről beszélünk, egész konkrétan 9 milliméteres átmérőjű hangkeltő került bele.

    A microUSB-csatlakozóhoz lehet viszonyítani: nyilván a benne lévő komponensek miatt sikerült ilyen nagyra a távirányító
    A microUSB-csatlakozóhoz lehet viszonyítani: nyilván a benne lévő komponensek miatt sikerült ilyen nagyra a távirányító [+]

    A távirányító ormótlanul nagy. Nyilvánvalóan megvan az oka, hiszen ebbe került a kommunikációs egység, az akkumulátor, a töltőcsatlakozó és az erősítő is, ettől függetlenül nem tűnik túl elegáns megoldásnak. Szokásos, három gombos kezelőrendszerről beszélünk, az alsó és felső gombokkal állíthatjuk a hangerőt és léptethetjük a zenét, a középsővel pedig ki- és bekapcsolhatjuk a kütyüt, megállíthatjuk a lejátszást és kezelhetjük a bejövő hívást. Headsetként használva egyébként kimondottan jó az összkép, aktív, cVc (Clear Voice Capture) fantázianevű zajkioltással dolgozik a benne lévő Qualcomm CSR8635, szimpla mikrofonos, de a lehetőségekhez képest hatékony megoldás, egyedül az erős szél tudja jobban megzavarni. Az AptX-képesség kimaradt, viszont a Bluetooth 4.1 és a HD voice megvan, és egyszerre akár két forráshoz is tud kapcsolódni.

     

    Mágnesesen összekapcsolódnak a felek, akár nyakban is hordhatjuk
    Mágnesesen összekapcsolódnak a felek, akár nyakban is hordhatjuk [+]

    Ötletes megoldás, hogy a bal és a jobb oldal mágnesesen összekapcsolódik, nyakban hordva ez kimondottan hasznos extra. Végére hagytuk az egyik legfontosabb kérdést, a zenehallgatás minőségét. AptX-támogatás sajnos nincs, ne számítsunk váratlanul komoly dinamikára, a legtöbb apró részletet maximum képzeletben tehetjük hozzá az összképhez, ettől függetlenül abszolút hallgatható szinten van, megtolja a basszusokat, de ad teret a közepeknek is, a magasakkal viszont visszafogottan bánik, ami azok enyhe szúrósságát ismerve talán nem is baj.

    Az A920BL jelenleg 9990 forintba kerül itthon, és elsősorban azoknak ajánlható, akik hagyományos kialakítás mellett szeretnének Bluetooth in-eart használni, rendszeresen használják a headsetjüket telefonálásra, de alkalomadtán zenét is hallgatnak vele. Sportos felhasználáshoz lehet találni stabilabb darabokat, ott azonban el kell fogadnunk a kényelmetlenebb behelyezéssel és a sokszor váratlanul nagy kialakítással járó hátrányokat.

    Írta: | | Forrás: Mobilarena

  • Az RHA Dacamp L1 nyerte a rangos Red Dot Award Product Design 2017 díjat

    A Brit audio specialista RHA Dacamp L1 modellje nyerte el a Red Dot Award Product Design 2017 díját. A világ legnagyobb és legrangosabb design versenyén a DacampL1 fejhallgató erősítőt 54 ország 5500 terméke közül választották ki.

    A különleges szakemberek által vezetett független, nemzetközi zsűri értékelésével a Red Dot Award azokat a termékeket díjazza, melyek különleges formatervükkel tűnnek ki a többiek közül.

    A több napon keresztül tartó szigorú eljárásban a termékeket több más tulajdonságaik mellett az innováció, a funkcionalitás és a tartósság kritériumai alapján értékelik. Csak a legjobb nevezések kaphatják meg a hőn áhított Red Dot Design elismerést, amelyek minősége minden területen meghaladja a sztenderdet.

    Az RHA első nem fülhallgató modellje, a Dacamp L1 hordozható DAC és fejhallgató erősítő 2016 novemberében jelent meg a piacon. Egyedülálló designja ötvözi a klasszikus hifi megjelenést és a nagy felbontású, élethű hangzás reprodukálásának képességét, bárhol és bármikor.

    A csatornánként dedikált erősítőknek köszönhetően a Dacamp L1 teljesen szimmetrikus kialakítással rendelkezik, mely a legmagasabb elbontású digitális audio fájlokat is képes feldolgozni. Az egyedülálló konfigurációjú Dual ESS Sabre ES9018K2M DAC chipek és az AB osztályú erősítők a jelinterferencia lehetőségét kizárva precíz, referencia minőségű hangreprodukció megalkotására képesek.

    A zavaró interferenciák ellen elektromágneses pajzsként védő, extrudált alumíniumból készült könnyű és tartós burkolat teszi a Dacamp L1- et az asztali és a hordozható zenehallgatás tökéletes eszközévé. A három szintű választható előerősítés (Gain) mellett a Dacamp L1 egyedülálló, 12 fokozatú fizikai vezérlőtárcsás mély-, és magashang csillapítást kínál (-3dB - +9dB) a hangzás egyéni finomhangolásához.

    A széleskörű és egyszerű használatra tervezett Dacamp L1 többféle bemenettel és 3,5mm, illetve 4-pines Mini XLR fülhallgató kimenettel rendelkezik. 4000mAh Li-ion akkumulátorával a 12- 600 ohmos fülhallgatókat akár 10 órán át is képes meghajtani, mindemellett egyéb okoseszközök töltésére is alkalmas.

    "A Dacamp L1 több éven át tartó fejlesztésének célja az volt, hogy sem a hordozhatóság és megjelenés, sem a hangzás tekintetében ne kelljen kompromisszumot kötni. Egy ilyen rangos díj elnyerése csodálatos eredménynek számít" mondta Kyle Hutchison, RHA Product Design vezetője. "Mi az RHA-nál folyamatosan olyan termékek megalkotására törekszünk, melyek mindig jobbat nyújtanak, és a Dacamp L1 a piac legjobb termékei közé emelése igazán nagy megtiszteltetés."

    A Dacamp L1 a németországi Essen városában lévő Red Dot Design Museum-ban is kiállításra kerül. A kortárs művészet maga nemében legnagyobb múzeuma a világ minden tájáról érkezett több mint 2000 iránymutató design terméket mutat be.

    RHA-Audio weboldal: https://www.rha-audio.com/hu

    RHA-Audio facebook: https://www.facebook.com/RHAAudioMagyarorszag/

    CL1 DAC CL750 2 Master 2      CL1 x Dacamp 2 Master (transparent)      Dacamp-2

  • Brainwavz S1; régi ismerős, új áron

    A Brainwavz egykori csúcsmodelljéhez most rendkívül kedvező áron lehet hozzájutni itthon, de ne feledjük, hogy elsődlegesen iOS-felhasználóknak szól.

    Okostelefonoknál rendszeresen előfordul, hogy egy vadonatúj, középkategóriás eszköz helyett érdemesebb lehet egy korábbi, kifutó csúcsmodellt választani, a zenei kütyükre pedig ez sokszor hatványozottan igaz. A vezetékes fülhallgatónak ugyanis nem avul el az operációs rendszere, nem öregszik el a technológiája, és ami néhány éve a csúcskategóriába született, az nagyon alapos teszteken vizsgázott jelesre azelőtt, hogy a dobozba, majd a boltok polcaira került. Hasonló kütyüknél nagyon kicsi az évről évre mérhető előrelépés, éppen ezért lehet az, hogy egy jól eltalált, középkategóriás fejhallgató akár 20-30 éven át kapható változatlan formában, és a gazdaságilag rendszeresebb megújulást igénylő zászlóshajók beltartalma sem módosul jelentőset az esetek jelentős részében.

    Ahogy a doboz is jelzi, iOS-kompatibilis eszközről beszélünk
    Ahogy a doboz is jelzi, iOS-kompatibilis eszközről beszélünk [+]

    A Brainwavz S1 is ilyen, bár a hazai forgalmazása csak most indul, külföldről évek óta rendelhető, sokak megelégedésére rászolgált, megbízható darab, ami csatlakozójával és vezérlőgombjaival ugyanúgy az iPhone-tulajdonosokat szólítja meg, mint az árban és kialakításban is konkurensnek tekinthető SoundMAGIC E10m, de a jobb anyaghasználat, a dögösebb hangzás és a bőségesebb felszereltség az S1 felé billentheti a mérleg nyelvét. Mitől lesz egy fülhallgató Android vagy iOS-kompatibilis? A válasz egyszerű, a jack csatlakozó lábkiosztása és az ebből adódó vezérelhetőség miatt: próbálgattuk újabb (CTIA csatlakozós), androidos forrásokkal, hangzás szempontjából nem maradtak alul, viszont a hangerő állítása a fülhallgató gombjaival kivitelezhetetlen volt. Apple-eszköz esetén ilyen természetesen fel sem merült, minden tökéletesen üzemelt.

    Kellően rugalmas és jól szigetelt a lapos kábel
    Kellően rugalmas és jól szigetelt a lapos kábel [+]

    Nem fogunk meglepődni a specifikációs tábla elolvasásakor, a 10 milliméteres, dinamikus meghajtó, a 16 ohm impedancia, a 20 - 20 000 Hz-ig terjedő frekvenciaátvitel és a 93 dB-s érzékenység körülbelül semmit nem árul el a valódi minőségről, ami egyébként remek. A hangolása érezhetően a modern zenei keveréshez lett tervezve, amíg nem térünk el a legfrissebb slágerektől, azt fogjuk érezni, hogy a világ legjobb fülhallgatóját vásároltuk meg, az öblös, ütős mélyekhez gyönyörű magasakat és sok apró részletet kapunk, nem lesz olyan zavaró hiba vagy hiányosság, ami megzavarhatja az önfeledt zenehallgatást.

    Kényelmesen elfér a védőtokjában
    Kényelmesen elfér a védőtokjában [+]

    Ahogy azonban elkezdjünk eltérni a vadonatúj keverésektől és a remastered kiadásoktól, elkezd feltűnni, hogy az S1 valójában egy zseniális színjátékkal leplezte hiányosságait. A dinamikusság ugyanis nem alapvető erénye, az igazán háttérbe húzódó zeneszerszámokat szinte meg sem mutatja, és a mélyek is inkább nagyot akarnak szólni, mintsem igazán áthatóan jönnének elő. Aki arra panaszkodik, hogy egy bizonyos szint fölött az in-ear eszközök magasai fülsértőek, azok biztosan nem mondják majd ezt tesztünk alanyára, hiszen ilyen téren kimondottan visszahúzódónak mutatkozik, miközben a mélyeket és a közepeket komolyabb mennyiségben reprezentálja.

    Igyekeztek ergonomikusan kivitelezni, de ettől függetlenül nagy a fülhallgatóház
    Igyekeztek ergonomikusan kivitelezni, de ettől függetlenül nagy a fülhallgatóház [+]

    Megannyi illeszték jár hozzá, a hagyományos gumiharangokon kívül dupla- és triplafalú illesztéket, illetve egy pár Comply T-400 fülillesztéket is találunk odabent, a lehetőségekhez képest tökéletes izoláció és hangzásvilág eléréséhez mindenképp érdemes ezzel kísérletezni, és akár oldalanként eltérő méretet használni, hiszen a hallójárataink különbözhetnek. Jár hozzá csipesz is, amivel ruhához rögzíthetjük a kábelt, ám ha valaki sportos felhasználásról álmodik, inkább nézzen ennek megfelelő céleszközt: az S1 nagy, nehéz, nem elég stabil és túl sokat szigetel ilyen felhasználás esetén, ráadásul IP-szabvánnyal sem specifikálták strapabíróságát.

    Egyenes a jack csatlakozója
    Egyenes a jack csatlakozója [+]

    A 23 990 forintos ár rengeteg kérdést vetne fel a Brainwavz S1 kapcsán, ennyi pénzért már rendkívül sokféle, jobbnál jobb ajánlattal lehet találkozni a piacon, az RHA MA750-hez képest is távoli ligában játszik a Brainwavz, a 10 000 forint kedvezményre jogosító kuponnal, 13 990 forintért viszont egyértelműen jó választás az S1, és bár érdemes a vásárlás előtt kipróbálni, meghallgatni, nagy csalódást szinte egész biztosan nem okoz majd.

    Írta: | | Forrás: Mobilarena

  • Mivel lehet mobilon tisztán hallani a zenét?

    forrás: index.hu
    szerző: Tóth Balázs
    dátum: 2017.03.11.

    Látványos fejlődésen mentek át a mobilok kijelzői, de a hangminőséggel kevesebb gyártó törődik, és a mobilok nagy része középszerű hangokat produkál. Ennek viszont változnia kell, mert ma már a jó felbontású zene is könnyen beszerezhető, nem feltétlenül kell letorrentezni több terabájtnyi FLAC formátumú fájlt, ha kényeztetni akarjuk a dobhártyáinkat. A Tidal zenestream-szolgáltatással cd minőségű, vagy annál is jobb tartalmakhoz férünk hozzá, és a Spotify „extrém minőségű” streamje se rossz, bár az általuk használt 320 kbps bitrátát korántsem neveznénk extrémnek.

    Ezeket a nagy felbontású zenéket nem érdemes átlagos mobilról, gyári fülessel hallgatni, ahogy Ferrarival se megyünk szántani, úgyhogy aki komolyan gondolja a zenehallgatást, annak érdemes beszereznie egy jobbféle hangrendszerrel ellátott mobilt. Kiváló minőségű fülesek is vannak már megfizethető áron. Aki ennél is többet akar, elmehet a végletekig. Ott még nem tartunk, mint az igazán keményvonalas audiofilek, akik kavicsokkal és több százezer forintos kábelekkel varázsolnak tisztább hangzást az eszközeikbe, de már mobilokhoz is vehetünk usb portra csatlakozó digitális-analóg átalakítót (DAC), sőt, akár vákumcsöves erősítőt, vagy saját akkuval felszerelt mélyhangkiemelőt is.

    Tesztünkben a belépő szinttől indultunk, a SoundMagic E10C fülessel, a 15 ezer forint alatti kategória többszörös díjazottjával. Tavaly hatodszorra lett az év legjobb fülese a What Hi-Fi tesztjein, és ezzel a véleménnyel nem érdemes vitába szállni. Tiszta, nagy felbontású hangokat kapunk, és azok trendkövetők se panaszkodhatnak, akik szeretik az erősebb basszust. Megkapják. A legújabb “C” verzió még azt is tudja, a korábbi modellekhez képest, hogy az androidos és iOS-es kimenetére automatikusan rááll, nincs szükség kapcsolóra.

    Valamivel olcsóbb, ugyanakkor valamivel gyengébb képességű is az Awei A920BL füles, ez viszont bluetoothon is elég sokat kihoz a zenéinkből. Csak az akkuidőt áldozták fel a kényelem oltárán. Csupán négy órán át működik, cserébe viszont elég könnyű a füles.

    Itt muszáj egy kicsit beszélni a bluetooth minőségéről, az Awei fülese ugyanis nemcsak az akusztikai tulajdonságai miatt jó, az aptX szabvány támogatása legalább ennyire fontos. Bár a gyártók szeretik azt mondani, hogy aptX cd-minőséget tud átvinni, de nem árt tudni, hogy ez is tömöríti az adatot, és 352 kbps bitrátára képes.

    A bluetooth aptX bőven elég a legjobb minőségű Spotify stream lejátszásához

    Ennél van már jobb is, az aptX HD, amelyen 576 kbps is átmegy, de ennek a szabványnak a támogatottsága momentán elég szerény. Néhány hiperdrága Vertu mobilon kívül csak az LG G5 és V20 kompatibilis vele, valamint néhány zenelejátszó. Az LG-nek bluetooth headsetje is van hozzá, ilyen például a Tone Platinum, ez viszont már 60 ezer forintnál is többe kerül.

    A köztes árkategóriában elég jó élményeket szereztünk egy RHA-Audio MA750i fülessel, amivel a felemelő érzés volt nagy felbontású dzsesszt és metált hallgatni a metrón munkába menetelő tömegben. Egészen komolyan elgondolkodtam azon, hogy el kéne adni a kissé elavult, fél asztalt beterítő Pioneer sztereo erősítőmet, és az árából inkább egy ilyet venni. Az MA750i-nek ugyanis elég húzós az ára, nagyjából 30 ezer forintot kérnek érte. Mellette szól, hogy jóval tartósabb lehet egy átlagos, 10-12 ezer forintos fülesnél.

    A kábelek erősek, vastagok, és ahol csak lehet, acélból van a borítás. A füldugaszhoz egy rakás szilikondugót adnak, hogy biztosan legyen köztük olyan, ami passzol a fülünkbe.

    Káosz a zsebben

    A soron következő kiegészítő hasznosságát már könnyebb megkérdőjelezni, de nem a hangminőségük, hanem inkább a használhatóságuk miatt. Akinek nem jött be az iPhone 7 jackdugós átalakítója, az most ne is nézzen ide, mert felkavaró képek következnek. Így néz ki egy mobilba dugott külső DAC-ba bedugott külső vákumcsöves erősítőbe bedugott fejhallgató bizarr láncolata.

    Valószínűleg nincs olyan élő ember, aki mindezt így zsebre vágná. Mi se nagyon mászkáltunk ezzel a konfigurációval, de azért az irodában kipróbáltuk, hogyan szólnak a Lars&Ivan márkanéven piacra dobott cuccok. A Fire DAC valóban szépíti a hangot egy átlagos mobilhoz képest, de az eleve jó DAC-cal felszerelt HTC Desire Lifestyle hangzásán már nem javított érezhetően.

    A vákumcsöves erősítő pedig hozza azt a lágy hangzást, amiért az audiofilek odavannak a vákumcsöves erősítőkért, és mindezt megtoldja egy – opcionálisan bekapcsolható – extra basszussal. De ha csak plusz basszus kell, arra jó a zsebre csíptethető, sokkal kisebb méretű, hagyományos erősítő is.

    Azt jól meg kell fontolni, hogy milyen kiegészítőt választunk, a DAC ugyanis plusz áramot fogyaszt, hiszen a mobil usb adatcsatlakozójára kell rákötni, onnan kapja az áramot – és persze az adatot, amit maga alakít át analóg hanggá. A külső erősítő ezzel szemben saját akkuval rendelkezik, jackdugóval csatlakozik a mobilra, ez pedig éppen ellenkező módon hat az energiafogyasztásra. Nyugodtan lecsavarhatjuk a hangerőt a mobilon, és fel az erősítőn, amivel némi energiát is megspórolunk a telefonban. Csak akkor szívjuk meg, ha lemerül az erősítő, és emiatt leáll a zene.

    Az ideális az lenne, ha ezek az erősítők valamilyen tokba kerülnének, a telefonunkra rögzítve. Vagy tudunk ennél is jobbat, bár ehhez igencsak le kell szűkíteni a választható mobilok márkáját és típusát: valamilyen csúcskategóriás LG-t kell választani, mert a dél-koreai cégnél vannak a legjobb beépített hangcuccok. A V20-ban például négy DAC van, és mindjárt meg is mondjuk, hogy ez miért jobb, mint amiben csak egy van.

    Hullámformájú bitek

    Amikor digitálisan rögzítjük a hanghullámokat, akkor a felvevőeszközünk több tízezerszer mintát vesz a hangból. A cd-ken is használt 44kHz-es mintavételi rátánál ez másodpercenként 44 100-at jelent. Fontos tulajdonság még a bitmélység, ami 16, 24 vagy 32 bites lehet, és azt mutatja, hogy hány különböző szintet különböztetünk meg, mennyire pontos a mintavétel. A lejátszó a digitális lenyomatból próbálja helyreállítani az eredeti analóg hanghullámot, és emiatt van jelentősége annak, hogy hány bites a DAC. (A csúcsmobilokban gyakran használt Qualcomm Snapdragon 821 rendszercsipben 24 bites DAC van, míg a vadiúj Snapdragon 835-ben már 32 bites)

    Képernyőfotó 2017-02-21 - 16.34.13.png

    Kevesen tudják, de mindegyik bluetooth eszközben van DAC, hiszen a fülesre nem analóg jel érkezik, hanem digitális, amit ott helyben kell hullámformává alakítani. Persze vannak egészen olcsó és gagyi DAC-ok, ahogy drágábbak is. A hangeszköz kiválasztásánál figyelembe kell venni még néhány adatot. Ilyen például a jel/zaj arány, ezt az angol elnevezésből eredően SNR vagy S/R (signal-noise ration) jelöl, és az értéket decibelben (dB) adják meg – minél több annál jobb.

    Az LG V20 esetében négy profi ESS SABRE DAC állít elő alacsony zajszintű analóg jelet, és ezek kombinálásával jön létre a mobilokban ritka alacsony zajszint. Ebben a mobilban még a hangerőállítás analóg szinten történik, mert így a már zajtól tiszta jelet erősítjük.

    Persze nemcsak jó lejátszók kellenek a tiszta és jó minőségű zenéhez, hanem megfelelő hangfájlok is. Online stream esetén a Spotify-t legfeljebb 320 kbps-ig húzhatjuk fel, míg a Deezer Elite 1411 kbps-t tud, akárcsak a Tidal. Mi az eszközöket FLAC fájlokkal is teszteltük, 5000 kbps fölötti minőségben, de azt is észrevettük, hogy a Spotify-on is sokat javít a profi hangtechnika.

    Azt mindenesetre tudni kell, hogy a tömörített mp3-ban és aac-ban sok a veszteség, és jóval kevesebb az adat, mint a veszteségmentes formátumokban. Bár a profik azt mondják, hogy a Super Audio CD (SACD) által használt DSD (direct stream digital) az igazi, a neten sokkal könnyebben találunk FLAC (free lossless audio codec) formátumban kódolt zenéket, ha van kedvünk a letöltéssel és a fájlok tárolásával vacakolni.


    TOVÁBB A MUZIX WEBSHOPBA

  • RHA CL1 Ceramic és DACAMP L1. Egy angol meglepetés.

    Érdekesnek ígérkező tesztalanyok érkeztek hozzánk Angliából. A két dobozos csomag kincseket rejtett. Az RHA csúcstermékeivel ismerkedhetünk meg, amit megosztunk kedves olvasóinkkal.

    Az RHA egy angol fülhallgató fejlesztő és gyártó specialista. Minden RHA termék egyesíti a szuper minőségű anyagok, a mérnöki precizitás és a kiváló hangzás iránti alapvető elkötelezettséget. A cég legfontosabb küldetése, hogy valósághű hangreprodukciót és tartós minőséget kínáljon vásárlóinak a zenehallgatáshoz.

    RHA-CL1.jpg

     

    RHA CL1 Ceramic – „In ear” fülhallgató

    Esetünkben nem egy átlagos fülhallgatóról van szó. Az RHS CL1 kettős meghajtóval rendelkezik (RHA CL Ceramic/ CL Dynamic), a konfigurációba beépült egy precíziós, csak a legmagasabb tartományok megszólaltatására szolgáló dedikált CL 1 Ceramic lapmembrán, ami a lehető legvalósághűbb hangzás elérésért felel.

    cl1-inside-master.png

     

    CL1-driver.jpg

    A bontott kép a felépítésről ad tájékoztatást.

     

    A torzítatlan 8kHz feletti felharmonikusok valós lesugárzására konfigurálva a kerámia lapmembrán a magas frekvenciákat vezérli, míg a CL Dynamic meghajtó példátlan pontosságot eredményez a basszus és középfrekvencia tartományokban. Az ergonomikus készülékház nagy sűrűségű zirkónium-oxid kompozitból fröccsöntéssel kerül kialakításra, és rendkívül alacsony akusztikai önrezonanciával rendelkezik. A fül mögött elvezetett, állítható fülakasztóval rendelkező és leválasztható kábel maximális kényelmet, egyben zajcsillapítást biztosít. A CL1 fülhallgatót kifejezetten fejhallgató erősítőkkel, illetve nagy teljesítményű DAC-okkal és nagy-teljesítményű okos-telefonokkal történő használatra tervezték. A kétutas fülbe dugható „In ear” hallgató, figyelemre méltó műszaki alkotás.

     

    RHA Dacamp L1

    A Dacamp L1 egy teljesen szimmetrikus mobilizálható fejhallgató erősítő. Az RHA első modellje a DACAMP L1 ebben a kategóriában, ES9018K2M DAC chipeket és AB osztályú erősítőt használ. Ez a konfiguráció a legmagasabb felbontású digitális audio fájlokat is képes feldolgozni, akár 32-bit / 384kHz PCM és Quad DSD felbontást is. A DACAMP L1-et használhatjuk mobil és asztali eszközökről történő lejátszásra. A kategóriájában elsőként a tisztább, pontosabb és részletgazdagabb hangzás érdekében a DACAMP L1 szétválasztja és egyenként kezeli a sztereó csatornákat, kiküszöbölve ezzel az interferenciák és a torzítás lehetőségét.

     

    Dacamp-access-Master-1000x737.jpg

     

    Mobilitására jellemző, hogy 4000 mAh Li-ion akkumulátorral látták el 10 órás üzemidővel és hozzá powerbank funkcióval. Egyaránt használható mobil és asztali eszközökkel, (Android, PC, Mac, iOS (MFi tanúsítvány). A funkciókat három forgókapcsolóval állíthatjuk be. Választható előerősítés (Gain), állítható EQ: mély-és magas hangállítás teszi személyre szabhatóvá. Nem hagyták ki a fejhallgató kimenetről a 4-pin-es Mini XLR (szimmetrikus) csatlakozót sem, a szokásos 3.5mm Jack mellől. A bemenetek terén USB A, USB micro-B, mini-TOSLINK (optikai) csatlakozásokat tud felmutatni a kis készülék. Ezeket az elektronikákat és felszereltséget egy masszív fémház tartalmazza, amit akár két gumigyűrűvel a telefonunkhoz is rögzíthetünk utazás közben.

     

    Meghallgatás

    Az RHA CL1-et a dobozból kivéve még össze kell szerelnünk, ehhez két felcsatolható vezetéket is kapunk. Ezek közül egyet kiválasztva, egy mini XLR végűt és egy 3,5 Jack típusút kell csatlakoztatni a 14 grammos fülhallgatókhoz. A cirkónium-oxid kompozitból készített fülesekről akkor kapunk visszajelzést, amikor váletlenül összekoccannak, a hang azonnal elárulja, hogy ezek bizony nem műanyagból készültek. A DACAMP L1 –et feltöltött akkumulátorának köszönhetően azonnal használatba is vehetjük. Ahogy a gyártó ajánlja csak együtt érdemes használni ezeket a készülékeket. Kipróbáltuk a fülest magában is, de a hangerő eléggé korlátozott volt, bár így is lehetett érzékelni a kivételes hangminőséget. A DACAMP L1 tényleg kell hozzá, hogy valóságban is megtapasztalható legyen a tökéletes hangzás.

     

    CL1-Pixate-Master-1.jpg

     

    A kis doboz olyan hanggal tölti fel a fülhallgatót, amit sokan csak a legvadabb képzeletükben élhetnek át. A legjobb Hi-Res felvételeinket olyan minőséggel prezentálja az RHA CL1 Ceramic fülhallgató és DACAMP L1 erősítő, hogy mérete ellenére, óriásit nőtt szemünkben. Az a tiszta és mégis erővel duzzadó hang, amit kiad ez a rendszer, már-már sokkoló hatású. Hirtelen össze vissza indítottam a kedvenc zenéimet a lelkesedésemben és a találomra kiválasztott zenéken ugyan azt tapasztaltam. Az RHA-nak a könnyűzene egyes műfajai meg sem kottyantak. A komolyabb energiákat tartalmazó szimfronikusok és az orgona muzsika is csodálatosan szól vele. Maurice Ravel- Alborada Del Gracioso műve bámulatosan csillogó, és tiszta magas-hangok ajándékát kapták a gyártmánytól. Bámulatos a koherencia, térhatás, sztereó tér és minden, a magas hangok, és a basszus is jó arányban vannak. Az RHA elektronika Norah Jones, Day Breaks albumán található összes zeneszámnak egyedi és bensőséges árnyalatot adott. A finoman paraméterezhető erősítővel belenyúlhatunk a hangzásba, de olyan szinten vannak eltalálva a fokozatok, hogy szinte minden állásban kifejezetten természetesnek hat a hangkép. Természetes, hogy egyéb kezem ügyébe kerülő fejhallgatóval is kipróbáltam a DACAMP L1 hangját. A rendszerint sokkal kisebb impedanciájú fejhallgatókat, mint az RHA 150 Ohm-ja úgy megdolgozza a DAC erősítőben lévő erő, hogy erősen vissza kellett venni a hangerőszabályzó görgő állását, de az eredmény ugyanaz, érzékelhetően kontrolláltabb és lényegesen jobb hangzás, mint nélküle. Összességében mondhatom, hogy soha nem hallottam még ilyet egy InEar-ból! Ez a tapasztalatom olyan erős és nyilvánvaló, hogy kétséget kizáróan, azonnal kedvenceim közzé fogadtam ezt az RHA kettőst.

     

    730xNxLG-TONE-Free-01.jpg.pagespeed.ic.adNy3c1Imp.jpg

    Ajánlás

    Nincs könnyű dolgom most az ajánlással, egyfelől mindenkinek ajánlom a hangminősége miatt, de az ára miatt visszafogottabb vagyok… A vételár bizony már sajnos nagyon megszűri a felhasználók táborát. Tudomásul kell venni, hogy ez a csemege drága holmi, de meg is ér minden egyes forintot, mert ez az RHA CL1 Ceramic és DACAMP L1 kombináció nagyon kiváló, minőségi audiofil termék.

    Sztereó Magazin | 2017. Január 09

  • Awei Bluetooth hangszórók tesztje - Awei Y300 Bluetooth hangszóró

    A Rendelj kínait Blognál jártak Awei Bluetooth hangszóróink.
    Alábbiakban olvashatjátok az erről készült blogbejegyzésük második részét, amelynek főszereplője a rendkívül népszerű Awei Y300 Bluetooth hangszóró.

    A család másik tagja más oldalról támad: a retró szerelmeseinek akar imponálni, vele biztosan ki fogunk tűnni a tömegből.

    A csomagolás hasonlóan minőségi, mint az Y200 esetén, a hangszóró mellé magyar nyelvű használati útmutatót, micro USB és aranyozott AUX kábeleket, valamint egy valódi bőr pántot kapunk. A bőr kellemes illatával válik teljessé a retró érzés, tiszta időutazás.

    Maga a zenegép leginkább egy régi táskarádióra hasonlít, a ház nagy része fém, a tetején fára emlékeztető műanyag berakást kapott, ami meggyőzőre sikerült. Szürke és arany színekben kapható, nekem a szürke tetszik jobban, szerencsére azt is kaptuk meg. A kezelőszervek mind felülre kerültek, hagyományos nyomógombok formájában. Nem is illene ide az érintőgomb, elrontaná az összképet. Minőségük rendben van, de a számukra készült kivágások a "fában" nem a legszebbek. Vannak LED-ek is, 3 darab az akksi állapotának jelzésére, kettő pedig a használati mód visszajelzésére. A csatlakozók a jobb oldalra kerültek, kapunk micro USB töltőcsatlakozót, AUX bemenetet és egy normál méretű USB kimenetet is. Ugyanis power bankként is használható a masina, 1,65 ampert mértem a kimenetén, úgyhogy nem is valami gyenge próbálkozásról van szó!

    Zenét Bluetooth-on és az AUX bemeneten keresztül tud fogadni, memóriakártya olvasó és kihangosító funkció nincs, ezeket meghagyja a fiatal tesójának. Ő inkább csak a hangzásra koncentrál.

    A Bluetooth kapcsolat most is stabil és nagy hatótávolságú. Alapzaj itt is van, de sokkal kisebb mértékű, már tényleg csak akkor hallani, ha direkt keressük. Szintén közel azonos hangminőség érhető el Bluetooth kapcsolaton, mint kábellel, ez továbbra is dicséretes.

    Eltűnt a számomra idegesítő beszéd is, ő már szolid, nem fülsüketítő csipogásokkal kommunikál, ami szerintem sokkal használhatóbb megoldás.

    Érdekessége, hogy mindkét oldalra 2-2 hangszórón küldi a muzsikát, hangerőben hasonlóan dobhártyaszaggató tud lenni, mint az öccse, ezen már nincs is nagyon mit fokozni, azt már tényleg be kéne tiltani. A hangminőség még egy fokkal jobb, még szebbek a mélyek (nem megy mélyebbre, de természetesebben rezegnek), kiegyenlítettebb, nyugodtabb a karakterisztika, hasonlóan szépek a részletek. Nem tudom, hogy a két oldalra való szórás miatt van-e, de valahogy teltebb az egész hangzás, már tényleg közelíti egy normális számítógépes hangfal teljesítményét.

    A nagyobb testvérnek nagyobb akksi is jár, 2 db, egyenként 2200 mAh-s telepet szereltek bele, ami szintén valós adatnak tűnik, ugyanis őt is 19 óráig tudtam nyúzni egy töltéssel kb. egyharmad hangerőn. Ekkora kapacitással már tényleg van értelme a power bank módnak is. Lemerülés előtt ő is jelez, a töltési idő kb. 2 óra.

    Ha a dizájn nem lenne elég hozzá, a hangzás miatt biztosan mindenki fel fog figyelni az Y300-ra, ez már tényleg túlmutat egy Bluetooth hangszórótól elvárható szinten. Ugyan nincs benne annyi fícsör, mint az Y200-ban, de cserébe kapunk fém házat, komolyabb dizájnt és még jobb hangzást. Azért a power bank módnak hála ő sem szégyenkezhet extrák terén. Az akksi esetében sem gyerekjáték, a 19 órás üzemidő kimagaslóan jó a mezőnyben. Ahogy az lenni szokott, a különlegességeknek jobban megkérik az árát, jelenleg 24.990 forintért juthatunk hozzá. Ez már egy drágább kategória, de ha megnézzük az itthoni kínálatot, arra jutunk, hogy ár/érték-ben még mindig eléggé ott van.

    További információ >>

    Itt megvásárolható >>

     

    Forrás:
    http://rendeljkinait.blog.hu/2016/12/18/awei_bluetooth_hangszorok_tesztje_hordozhato_hazibuli

     

1 - 10 termék, Összesen:64

Oldal:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 7